Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hopfällbar bakgrund eller stativ och papper?

Produkter
(logga in för att koppla)

Scatkatt

Aktiv medlem
Jag vill så gärna fotografera min barn lite "proffsigt", men på väggarna i hemmet finns de för mycket som stör i bilden. Det gick bra när dom var små, men nu börjar dom bli lite långa (8 år).
Jag fundera på att köpa en bakgrund.
Men blir villrådig.
Ska jag köpa en hopfällbar, som går snabbt och smidigt att få upp, men som kanske inte täcker så mycket? Hittar bara storlek upp till 1,8x2,75. Räcker kanske nu, men inte sen när dom blir ännu större (kanske vill dom inte bli fotograferade då :)).

Eller ska jag köpa stativ och pappersrulle, som kanske är lite meckigt att få upp? Är det bara stativet och rulle man köper då, eller behövs det något mer?

Eller finns det några andra tips?

Ok.
Köper jag bara till pappersrullen då eller behöver jag fler saker till detta?

Det räcker med en pappersrulle.
Sedan så går det ju faktiskt alldeles utmärkt att hänga upp ett tygskynke på upphängningen.
I grunden är det samma typ av upphängning som man använder ihop med ett tygskynke för fotografering av större grupper.
Fast då behöver man några klämmor (vilket inte kostar mer än några tior per styck).
Typ skolfoto eller liknande.
(Då brukar man använda tre stativ och två bommar).

ANNONS
Götaplatsens Foto