Annons

HP Pavilion för bildbehandling

Produkter
(logga in för att koppla)
jag vet inte exakt, men delat grafikminne är enligt mig sådär... Just hur det påverkar bildredigering vet jag dock inte..
annars så liknar den min, som fungerar bra för det ändamålet

/Tobias

Om du med bildbehandling avser Photoshop CS2 så skulle jag nog tveka inför 1024 i RAM. Tror att det kommer att bli i segaste laget.

lastrand skrev:
Om du med bildbehandling avser Photoshop CS2 så skulle jag nog tveka inför 1024 i RAM. Tror att det kommer att bli i segaste laget.

Jag har överlevt på 1024Mb ram utan problem, däremot så hade jag idag inte satsat på 1024 när 2048 är så pass billigt ändå... :)

Mycket beror också på va man har på datorn, har man den för bildbehandling så ska de inte va massa skräp överallt, då blir den seg vare sig man har 1 eller 2 Gb ram!(bra att tänka på vid köp också så man inte slänger in all skit)

Tack för svaren! När det gäller minneskapaciteten så har jag mest tänkt använda mig av datorn för bildbehandling när jag inte har tillgång till min stationära dator. Det blri internet, ordbehandling och photoshop som ska finnas i och då CS. Det är ingen som vet något om bildskärmen är tillräckligt bra?

Duger denna skärmen ???

Jag har ungefär samma fråga fast av en annan modell.

HP Pavilion dv9095ea. Det skall tydligen vara en av HP:s värstingar.

17" WXGA+ High Definition Ultra BrightView Widescreen Display (dual lamp) (1440 x 900)

länk:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...g=en&product=3243185&dlc=en&docname=c00744421

Kommer jag att framför allt vara nöjd med skärmen när ja kör bildbehandling??
Tidigare erfarenheter jag har är att platta skärmar är rent utsagt skit.

ANNONS
Götaplatsens Foto