Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
HTP i DPP e. dyl?
- Trådstartare wfrank
- Start datum
PeterWem
Aktiv medlem
Du ser det i att inte kunna kryssa i Auto Lightning Optimizer.Någon som vet ifall jag på bilder tagna med en Canon kan hitta ifall HTP - Highlight Tone Prio var på eller av? Jag kan inte se det i Ctrl-I (infofönstret) i DPP - men det kanske kan hittas på annat sätt? Eller lagras det inte, någon som vet?
PeterWem
Aktiv medlem
http://img694.imageshack.us/img694/7339/bildod.jpg
Förmodar att det är din 7D du menar.
Förmodar att det är din 7D du menar.
PeterWem
Aktiv medlem
Men det är två olika funktioner. ALO och HTP är olika saker, det ena (ALO) ska inte påverka möjligheterna i RAW (nu är jag ute på tunn is), medans HTP gör det. Eller? (Ja, det är 7D)
Nu gör du som så att du tar två bilder, en med högdagarprioritet och en utan. Sedan ser du vilken utav de två du kan ändra det jag nämnde.
apersson850
Aktiv medlem
I kameran kan man i alla fall inte kombinera ALO och HTP.
AndersLj
Aktiv medlem
Någon som vet ifall jag på bilder tagna med en Canon kan hitta ifall HTP - Highlight Tone Prio var på eller av? Jag kan inte se det i Ctrl-I (infofönstret) i DPP - men det kanske kan hittas på annat sätt? Eller lagras det inte, någon som vet?
När man ska titta på "shooting information" är det inte DPP man ska använda, utan ZoomBrowser. I den version jag har finns det en ikon högt uppe som kallas Properties. Klicka, och fram kommer en massa information - bl.a. vilken inställning man använt för Highlight tone priority.
Här står också sådant som vilket objektiv man använt (jag minns inte om DPP visar detta, men t.ex. det annars så utmärkta Faststone gör inte det).
AndersLj