Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur är Minoltas service?
- Trådstartare Forslund
- Start datum
markhester
Medlem
Mycket bra...
Har dock endast lämnat in vertikalgreppet till min 9:a och fick snabb och bra service.
Har dock endast lämnat in vertikalgreppet till min 9:a och fick snabb och bra service.
Sabud
Aktiv medlem
Hoppas den är bättre på foto än kopiatorer 
Köpte för en del år sedan en kopiator för 47.000:-
samt ett serviceavtal direkt av Minolta i Solna.
Vi kopierade mest fotografier och Minoltan gjorde ett ypperligt jobb.
Efter ett år började bilderna emellertid tappa stinget och gråskalan saknade det mesta av mellanregistret.
Minolta ryckte ut med den ena serviceteknikern efter den andre. Trumbyten, rengörning och lite skruvande på någon trimpot var det enda kunskaperna räckte till.
Ringde och frågade om inte kopiatorn med en livslängd på 180000 kopior och där räkneverket nu stod på 21000 inte kunde få en riktig specialistservice på minoltas verkstad.
Nix! Så arbetade man inte. Vidare hade man ingen serviceingenjör som kunde göra något mer än de mobila killarna.
Vi sa upp bekantskapen med Minolta och fick ett inbytespris av Ricoh.
Senare fick jag höra att vårt problem berodde på att linspaketet förskjutits och att detta inte var helt ovanligt på modellen.
Detta exempel på extrem inkompetens (eller affärspolitiskt agerande) har jag som tur är aldrig senare träffat på.
Självklart spelar denna bittra erfarenhet in när jag nu har blivit intresserad av nya A1.
Rätt eller fel får framtiden utvisa.
Köpte för en del år sedan en kopiator för 47.000:-
samt ett serviceavtal direkt av Minolta i Solna.
Vi kopierade mest fotografier och Minoltan gjorde ett ypperligt jobb.
Efter ett år började bilderna emellertid tappa stinget och gråskalan saknade det mesta av mellanregistret.
Minolta ryckte ut med den ena serviceteknikern efter den andre. Trumbyten, rengörning och lite skruvande på någon trimpot var det enda kunskaperna räckte till.
Ringde och frågade om inte kopiatorn med en livslängd på 180000 kopior och där räkneverket nu stod på 21000 inte kunde få en riktig specialistservice på minoltas verkstad.
Nix! Så arbetade man inte. Vidare hade man ingen serviceingenjör som kunde göra något mer än de mobila killarna.
Vi sa upp bekantskapen med Minolta och fick ett inbytespris av Ricoh.
Senare fick jag höra att vårt problem berodde på att linspaketet förskjutits och att detta inte var helt ovanligt på modellen.
Detta exempel på extrem inkompetens (eller affärspolitiskt agerande) har jag som tur är aldrig senare träffat på.
Självklart spelar denna bittra erfarenhet in när jag nu har blivit intresserad av nya A1.
Rätt eller fel får framtiden utvisa.
Similar threads
- Svar
- 3
- Visningar
- 3 K
- Svar
- 61
- Visningar
- 12 K






