Annons

Hur överlever man väntetid??

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikke Sandberg

Aktiv medlem
Behöver hjälp från er, snälla,hjälpsamma och idérika vänner på FS.
Jag har precis beställt ett Nikon AF 70-200/2,8 och en teleconverter från Scandinavian Photo. Gluggen är slut hos Nikon i Norden och väntetiden är i dagsläget 2-4 veckor men den kan bli ännu längre!!
Hur ska jag bära mig åt för att överleva den väntetiden? Kom med bra förslag omgående.Ska jag börja tillverka pärlplattor? Börja knyppla?
Jag är helt ställd, hjälp mig...
Jag VET att den som väntar på nåt gott och så vidare, men ändå. Gå i ide kanske??

mitt bästatips är att tänka på mig... tänk vad roligt jag har när jag är ute med mitt 70-200... vilka motiv jag kan fotografera, en annan värld.. jag kan gå ut...NU om jag vill.... ett 70-200 Mmmmmm vilken dröm att hålla och smeka den... Nu tar ajg fra MIN 70-200... för jag har en nämligen på mitt skrivbord.... Ohhh blev sugen att springa ut och plåta lite nu...med mitt 70-200....

Du ska bara veta... igår satt en Häger på en sten precis vid havsstranden.. jag tog fram min 70-200 och plåtade den.. ohh vilken bild det blev! Härligt suddig bakgrund med kalas skärpa... Mmmmmmmm jag älskar brännvidden 70-200..

Så blev det bättre nu? ;)

Hmmmm!!!
Det där var nog bland det elakaste jag upplevt i mitt 48-åriga liv!! Passa dig, jag kommer att spöka för dig i all framtid. Enda sättet att unvika detta är att du omgående skickar gluggen till mig!!!!

Roligt värre var det här :)
Ville bara säga att jag har beställt ett canonobjektiv i början av maj och fortfarande vet ingen när det kan levereras.
Finns inte att uppbringa i hela svedala.
Så snacka om vänta!!!!

Spelar alltså ingen roll vilket märke man väljer...
Var bor du? Vi kan ju träffas och spela kort eller nåt under vår väntan. Och gråta ihop. Delad glädje är ju dubbel glädje, blir delad sorg hälften så tråkig??

Ha Ha!!
vilken underbar lösning du har på vårt elände
Skickar en karta :))

Vi får se vem som får först, jag tippar på dig!

Försökt hitta bilder på objektivet på internet som visar objektivet från alla perspektiv och runt om!;) Då har du sysselsättning till att du får objektivet..

Inte varje dag man väntar på ngt sånt,, (gäller oss flesta) så väntetiden är ngt som också är positivt.

Förhoppningsvis blir det en lång relation så väntetiden är nog bara en fis i rymden!;)

MVH Niclas, som väntade på sin motsvarande Canon för inte så länge sedan..

Den som väntar på nått gott... väntar alltid för länge..

Så heter det väl eller??

Min 80-200 hälsar till dig ;-)

Jag har hittat massor av bilder på internet och skrivit ut och klippt och klistrat så nu har jag en pappersmodell i skala 1:1 som jag tejpat framme på kamerahuset. Alltid lurar det nån! Som tur är så kan jag leka med en plustek 7200i film/diascanner, så jag inte blir helt apatisk. Nu som först tror jag att jag börjar fatta hur man ska göra med den, har bara haft den i 2 månader... Lagt in en bild i ett album på fotosidan, det blir rätt bra trots att negativet är attans repigt.

Att börja röka kan vara ett sätt att få tiden att gå, drick gärna stora mängder kaffe samtidigt också så kommer du snart undra var tiden tog vägen.

F.G. skrev:
Att börja röka kan vara ett sätt att få tiden att gå, drick gärna stora mängder kaffe samtidigt också så kommer du snart undra var tiden tog vägen.

Men hallå.. tänk alla onödiga pengar han kommer slänga på ciggen och förresten dricker han för mycket kaffe kan han ju inte sova.. och då kommer ju tiden gå jättelångsamt alla vakna timmar när man kan ligga där och fifilura på allt man kan plåta med gluggen.

Nej, jag tycker den där attrappen han byggt verkar bra.. då kan du ju testa hur gluggen kommer att fungera i fotoväskan.. hur känslan kommer vara varje gång du öppnar locket på den och ser gluggen ligga där.

Jag tycker du ska skriva vackra dikter, poesi, sjunga ballader, serinader, promendera vid strandkanet med sandaler i handen, vissla lite Taube visor, hjälpa söta tanter över gatan, sopa utanför ett gatukök, bygga pilbågar, leka med hårspray, prova helkroppsrakning (skönt), fönstershoppa, palla äpplen, döda sniglar med vass spade, hoppa på K brunnar, uppfinna en bra sak, ja se... jag kom på en massa saker... :)

Tänkte ge ett förslag om var den finns i lager, men tydligen verkar det vara roligare att vänta :)

kent.

har du insideinformation på canon oxå!
vill veta..vill veta
*hoppar o studsar*

Jag vill inte VÄNTA!
Har klippt och klistrat i 2 ½ månad nu

ANNONS
Götaplatsens Foto