Annons

Hur bra är Nikons nya 24-70/2,8...?

Produkter
(logga in för att koppla)

macrobild

Avslutat medlemskap
Ja ungefär så, i alla fall på våra testbilder och vad det gäller de två exemplaren av Nikon 24-70 jämfört med 1st Canon 24-70.

Problem och problem på 24mm? det finns bättre.
Jag jämför och presenterar skilnader som kan ses.
Tidningen Fotos MTF test kommer att visa hur upplösningen/kontrast ser ut mellan mitt och kant.

Mikael
 
Senast ändrad:

macrobild

Avslutat medlemskap
Om du tänker på vårat motiv och de resultat vi fick så var focus på oändlighet för båda och objektiven nerbländat till 5,6. Dessutom är jämförelser gjorda i olika plan i bilden. framme, i mitten, i fjärran osv.

Mikael
 

vox2000

Aktiv medlem
Min 24-70 damp ner i morse, och den sitter som en smäck på D300an! Jag tycker den balanserar bra, och motljusskyddet är enormt. AF-en är blixtsnabb och jag saknar än så länge inte en vidare brännvidd än 24mm på DX-sensor. Jag har en 20mm i väskan om jag känner att jag behöver ännu vidare.

Nu är jag (nästan) komplett! Ska bara skaffa en 70-200... sen så... ;)
 

snap

Aktiv medlem
man blir aldrig komplett tro mig
du kommer sukta efter macro
sedan varför inte 14-24
o en lite längre glugg säg en 300mm (minst)
när du inhandlat allt o pyntat det så kommer nya D300 så börjar vi om................
 

Jeppe

Aktiv medlem
snap skrev:
när du inhandlat allt o pyntat det så kommer nya D300 så börjar vi om................
Kamerahus kommer och går - gluggar består ;)

(även om jag knappast är känd för att uppgradera till varje ny modell, får räcka med att prova dem, i de flesta fall)
 
ANNONS