Annons

Hur flytta mina makron från PS 7 till CS?

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto-Becca

Aktiv medlem
Har en del bra macros/actions som jag har på min gamla PS7 som jag skulle vilja flytta över till mitt nya CS, någon som vet hur man gör?
försökt kolla i mapparna men hittar inget =(

Macrona finns i en mapp som heter "actions" photoshopmappen i program.

i t.ex. CS4 heter sökvägen "C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS4\Presets\Actions"

Leta efter den mappen som heter actions och flytta över den så borde det funka.

jag lade in de actions jag hittade i en mapp i PS7 och lade dom i mappen i cs4 som hette actions.
vet inte om jag gjort rätt dock haha

T fran Actionspanelen. Längst upp i dess högra hörn skall finnas en pil. Klicka på den så får du fram alla alternativ för attt ladda och spara mm
Annars , kolla i manualen.

dit hittade jag men när jag ska loada dom så är mappen tom =/
men går jag in via min dator till den mappen så är det dels dom actions som låg där redan och sedan dom jag klistrat in ifrån PS7
=/

tog print på hur det ser ut i mappen när man ser dom.

Bilagor

• print.jpg
    print.jpg
    6.4 KB · Visningar: 289
Då är det förmodligen två olika mappar. Kola att sökvägen är likadan till bägge.Dvs när du ska öppna dem i Actionspanelen , kolla att det är samma mapp du verkligen tittar i.

På Mac tex skapas en likadan mapp i Systeminställnigarnaö.

sd

nu har jag hittat hur jag laddar in dom, men dom jag fick ifån ps7 är de där vanliga som är standard, hur hittar jag dom som jag gjort??
Hjälp!

START --> SÖK --> Sök filer och mappar --> skriv in *.atn i sökfältet och klicka OK. Söker du i "Den här Datorn" så kommer ALLA dina funktionsmakron upp. Sedan kan du kopiera och flytta hur du vill. Kopiera från PhotoShop 7 till PhotoShop CS, Cs2, CS3, CS4 vilken version du nu har.

dum fråga kanske, men hur sparar jag dom, hittar inget i den listan om att spara...
sorry om jag är lite trög =/

Funktionsmakron sparas i filen där man skapar dom. Nytt Funktionsmakro skapas i den fil du har öppen. Ny uppsättning skapar en ny fil.

Exempelvis. Du kallar kanske ett makro för "Ramar" där har du stående A4 med vit ram, Liggande A4 med vit ram. Stående A4 med svart ram osv. Om du har den filen öppen och skapar ett nytt makro så hamnar det i den undergruppen, Ramar. Alla Ramar är sedan sparade i den filen.

Funktionsmakron sparas i filen där man skapar dom. Nytt Funktionsmakro skapas i den fil du har öppen. Ny uppsättning skapar en ny fil.

Exempelvis. Du kallar kanske ett makro för "Ramar" där har du stående A4 med vit ram, Liggande A4 med vit ram. Stående A4 med svart ram osv. Om du har den filen öppen och skapar ett nytt makro så hamnar det i den undergruppen, Ramar. Alla Ramar är sedan sparade i den filen.

Tack ska hem och testa =)

-

Mysko, när jag söker på den datorn jag har mina macros på i PS7, så hittar den inga sådana filer. Jisses vad kompicerat detta brev....

ANNONS
Götaplatsens Foto