Annons

Hur kommer COVID 19 påverka kameraförsäljningen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Falumas

Aktiv medlem
Polletten trillar verkligen inte ner. Oavsett vilken forskare/expert du väljer att tro har rätt, så kvarstår ju det faktum att du inte har kunskapen att bedöma vem som har rätt.
Det är ingen som vet vad som är rätt än, så frågan är om försiktighet (som dom flesta länder valt) är rätt väg eller att rusa på som vanligt (som Sverige valt) är rätt väg när vägen är okänd.

Själv kör jag långsammare på små skogsvägar jag inte känner till, än vad en rallyförare med kartläsare som kan vägen gör.
 

sb12

Aktiv medlem
Det är ingen som vet vad som är rätt än, så frågan är om försiktighet (som dom flesta länder valt) är rätt väg eller att rusa på som vanligt (som Sverige valt) är rätt väg när vägen är okänd.

Själv kör jag långsammare på små skogsvägar jag inte känner till, än vad en rallyförare med kartläsare som kan vägen gör.
Nej precis, ingen vet än. (Utom Snap)
Sverige har väl verkligen inte kört på som vanligt.
 

PMD

Aktiv medlem
Nu är frågan när regeringen o tegnell inser att man måste stoppa viruset.
Jag tror att det är extremt få, och då ganska korkade, personer som inte inser/vill att smittspridningen ska minska, och helst upphöra helt.
Regeringen och personalen på Folkhälsomyndigheten hör inte till dem.

Vad föreslår du för åtgärd för att "stoppa viruset"?
 

PMD

Aktiv medlem
Du kan glömma hur det var att resa förut. Jag tror att det kommer tas ett blodprov på flygplatsen o kolla om du har c19 då. Sedan kommer du vara tvungen att ha en app eller liknande så dom kan spåra alla du varit nära om du insjuknar senare på resan.
Sverige vi kommer säkert inte göra något. Welcome virus again.
Nu sitter våran utrikesminister o tycker vi är diskriminerade för att flera länder nobbar oss.
Nej det är inte för att vi är svenskar utan för att vi har en allmän smittspridning i landet vi inte försöker stoppa.
Vilken lag kan du hänvisa till för att det ska gå att införa dessa åtgärder?
Vet du om att rätten att röra sig fritt i landet är grundlagsskyddad? Riksdagen kan inte stifta lagar som bryter mot grundlagen.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Vilken lag kan du hänvisa till för att det ska gå att införa dessa åtgärder?
Vet du om att rätten att röra sig fritt i landet är grundlagsskyddad? Riksdagen kan inte stifta lagar som bryter mot grundlagen.
Jag förstår inte vad som skulle bryta mot grundlagen.
-Att länder kan hindra svenskar inresa i landet, kan ju inte ha med svensk grundlag att göra
-Sverige måste kunna stänga våra gränser för resande inom EU på samma sätt som andra länder har gjort, borde inte ha något med grundlagen att göra
-Om svenskar skulle visa sig smittade vid inresa till Sverige så måste detta kunna behandlas inom smittskyddslagen?
-Att utföra en mycket bredare testning och smittspåra inom Sverige borde också kunna gå att göra inom grundlagen. Om det nu är så att man inte kan tvinga någon att testa sig i Sverige, så borde den andelen utgöra en sådan liten del så att det inte har någon betydelse iaf om man tänker som FHM
 

Falumas

Aktiv medlem
Vilken lag kan du hänvisa till för att det ska gå att införa dessa åtgärder?
Vet du om att rätten att röra sig fritt i landet är grundlagsskyddad? Riksdagen kan inte stifta lagar som bryter mot grundlagen.
Resor inom landet är svårt att införa, det försökte dom med här men dom kunde inte hitta någon laglig väg att göra det.
In och utresor ur landet är dock väldigt enkla att kontrollera just nu, då det råder undantag på Schengensidan nu.
 

Falumas

Aktiv medlem
Jag förstår inte vad som skulle bryta mot grundlagen.
-Att länder kan hindra svenskar inresa i landet, kan ju inte ha med svensk grundlag att göra
-Sverige måste kunna stänga våra gränser för resande inom EU på samma sätt som andra länder har gjort, borde inte ha något med grundlagen att göra
-Om svenskar skulle visa sig smittade vid inresa till Sverige så måste detta kunna behandlas inom smittskyddslagen?
-Att utföra en mycket bredare testning och smittspåra inom Sverige borde också kunna gå att göra inom grundlagen. Om det nu är så att man inte kan tvinga någon att testa sig i Sverige, så borde den andelen utgöra en sådan liten del så att det inte har någon betydelse iaf om man tänker som FHM
Nu visade det sig vara en ganska lukrativ business att hålla gränserna öppna. Det är väl få lyxhotel i Sverige som inte profiterat på Coronaturism. Här är det nästan var dag intervju med Schweizare som flytt undan restriktioner till Sverige.
 

Falumas

Aktiv medlem
Att jämföra med Sverige är ju lite av en favoritsysselsättning bland journalister runt omkring i världen även i Schweiz.

Prognosen für 2020SchwedenSchweiz
Bruttoinlandprodukt–7,0%–6,7%
Exportwachstum–4%–10,7%
Arbeitslosenquote10,2% (+3,4)3,9% (+1,6)

Schweiz drabbas alltid hårt av alla kriser, då resten av världen skall stoppa in sina pengar i Schweiziska banker vilket alltid gör att francen blir svindyr.

1590587436961.png
Virusets utveckling

Medianåldern i Schweiz är 43.1 och 41.1 i Sverige. Så Sverige har en yngre befolkning.
 

sb12

Aktiv medlem
Nu visade det sig vara en ganska lukrativ business att hålla gränserna öppna. Det är väl få lyxhotel i Sverige som inte profiterat på Coronaturism. Här är det nästan var dag intervju med Schweizare som flytt undan restriktioner till Sverige.
Konstigt att hotellbranschen befinner sig i kris och varslar och konkursar hej vilt samtidigt som det är lukrativt.
 
ANNONS