Annons

Hur kommer COVID 19 påverka kameraförsäljningen?

Produkter
(logga in för att koppla)

sb12

Aktiv medlem
Exakt. Har inte heller sett någon som påstått något annat (om jag inte missat något). Är bara SB12/Mattias som påstår en massa om att andra påstår saker... :D
Nej nu snackar du i nattmössan. Där svarade han ju på något annat än frågan jag ställde. Jag påstod inget.
Ni verkar lite stingsliga när man ifrågasätter er.
 

martinot

Aktiv medlem
Nej nu snackar du i nattmössan. Där svarade han ju på något annat än frågan jag ställde. Jag påstod inget.
Ni verkar lite stingsliga när man ifrågasätter er.
Du påstår (jag kan citera ordagrant om du har så dåligt minne) att jag påstått saker som jag (enligt dig) inte har kompetens eller utbildning för.

Då blir jag givetvis nyfiken vad dessa påståenden skulle vara?

Trist att du inte kan svara sakligt på det.

Trist också att du istället för att komma med klara svar (jag är 100% för öppen och seriös debatt och diskussion) på frågan istället kommer endast med meningslösa personangrepp.

Säger (i min bok) mycket mer om dig som person, än om oss andra.
 

sb12

Aktiv medlem
Du påstår (jag kan citera ordagrant om du har så dåligt minne) att jag påstått saker som jag (enligt dig) inte har kompetens eller utbildning för.

Då blir jag givetvis nyfiken vad dessa påståenden skulle vara?

Trist att du inte kan svara sakligt på det.

Trist också att du istället för att komma med klara svar (jag är 100% för öppen och seriös debatt och diskussion) på frågan istället kommer endast med meningslösa personangrepp.

Säger (i min bok) mycket mer om dig som person, än om oss andra.
Hur var det nu med humorn man skulle ha? Och nu blir det väl lite väl mycket hittepå, personangrepp?
Och tror du själv att du har utbildning och kompetens för att kunna utvärdera ett lands strategi vid en pandemi? Jag har det absolut inte.
Om jag inte helt missminner mig har väl du kommit med ganska säkra påståenden om vad som gjorts fel, hur man skulle/ska göra, vem som vet bättre än FHM osv.
Jag säger det igen, jag har ingen aning om FHM gör rätt eller fel. Jag tror att ingen riktigt vet än så länge vad som är rätt väg att gå.
 

sb12

Aktiv medlem
Du påstår (jag kan citera ordagrant om du har så dåligt minne) att jag påstått saker som jag (enligt dig) inte har kompetens eller utbildning för.

Då blir jag givetvis nyfiken vad dessa påståenden skulle vara?

Trist att du inte kan svara sakligt på det.
Det var förövrigt det här påståendet som jag menar att du inte har kompetens för att bedöma, (men det måste väl ha framgått då jag citerade dig):
”Jag tycker att mycket av det som FHM/Tegnell sysslar med är just mest tyckande och troende (och inte baserat på bra beslutsunderlag och fakta).”

Hur kan du veta vilket beslutsunderlag de jobbar med? Obegripligt påståenden.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Upplever det som lite nonchalant och obehaglig människobild och tänkande du har där.

Finns ingen anledning att låta nya sjukdomar få fäste och döda ännu fler (än vad som är nödvändigt).
Jag tror att mina tanke framgick klarare lite senare i ett svar till Snap (var det väl?).
Att det är konstigt att vi accepterar den onödiga dödligheten i vanlig säsongsinfluensa fast vi uppenbart har en metod att minska den.
 

snap01

Aktiv medlem
Håller med. Skrämmande stor enkelspårighet hos vissa i denna tråden.
Äntligen en som kan tänka själv 👍
Som inte bara lyssnar på folkhälsomyndigheten svammel.
Tegnell gör bara massa felgissningar konstant. Dom 3 största felen är
1. Smittan kommer aldrig komma ut från kina.
2. Osannolikt att vi får allmän smittspridning i Sverige.
3 att det skulle klinga av 5 mars 😂

Kan även lägga till att tegnell påstod att det inte fanns smitta på höglandet i Italien. Men spelar det någon roll ? Finns inga flygplatser där. Dom närmsta Bergamo o Milano ligger nära Italiens värsta utbrotts områden.

Nu säger tegnell att kina o Italien har sämre resurser än Sverige😂
Han retade upp Italiens ambassadör. Är det inte dags att sätta munkavle på tegnell som Bildt vill?
Fakta är att Italien ligger på 2 plats på kvaliteter o resurser inom sjukvård, Sverige på 23 plats .
Fakta är att kina byggde 3 nya sjukhus o fick stop på ett gigantiskt utbrott. Dom flyttade sjukhus personal o mobiliserade o gick all in. Nu vet ni varför. Det är bara tidsfråga innan Sverige går om i antal döda trots att kina har 1.3 miljarder invånare.
Fakta är att kina klarar av att testa 11 MILJONER människor på 2 veckor, Sverige 30000 i veckan😂
 

snap01

Aktiv medlem
Jaja, poängen med det hela, som du också märker i texten från FHM, är att det är svårt att uttala sig tvärsäkert om detta.
Förutom om man tycker till i internetforum...
Tegnell påstod att smittan skulle klinga av 3 mars. Fantastiskt att du fortfarande tror på mannen med alla fel hela tiden😎
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
??

Osäker på vart du vill komma med den kommentaren (förstod inte heller vem den var riktad emot)?
Det fanns nog varken mål eller adress. Jag fick en plötslig sinnebild:

Krigsrapportering brukar lite i en bisats räkna upp konsekvenserna i form av dödsfall. Jag funderade helt enkelt på vad som skulle hända ifall krig redovisades på ett motsvarande sätt som covid rapporteras idag i världen, där ett stort fokus ligger på staplar över antal ”skadade” respektive döda.
 

snap01

Aktiv medlem
Visa bilaga 150305
Är det detta du lyckas hitta någon nedåtgående trend i? Hur lyckas du tolka detta som nedåtgående? Visa bilaga 150306

Så här ser nedåtgående ut enligt mig
För det första så är dom senaste siffrorna två veckor gamla.
Dessutom har flera flaggat för att det är fler smittade i Stockholm nu att det ökar, tegnell vill förklara bort det med att dom testar mer sjukhus personal.
Men det är inte sant för antal tester var drygt 30000 i veckan nu sist 28000.
När deras antikropps test visade bara 7,3% o dom hade påstått det skulle vara 25-33% så var det fel på utvalet. När Tom britton som räknat åt dom säger att det var betydligt mindre än vad han räknat/trodde så säger tegnell det är marginellt mindre😎
Nu med nästan 100 döda per dag då så kommer du se en rättelse snart igen.
Det har vi sett förut så det är inte oväntat.
 

snap01

Aktiv medlem
Nej precis, ingen vet än. (Utom Snap)
Sverige har väl verkligen inte kört på som vanligt.
Det är väl uppenbart vilken strategi som fungerar?
Den asiatiska. Hongkong har inte haft något dödsfall sedan 13 mars o 7 döda totalt sist jag kollade. Eller har det brakar loss där nu😂
Det är fantastiskt att du tror på tegnells fantasier att alla länder kommer ha samma capita av dödsfall i slutändan när det aldrig skett med någon pandemi i historien.
Det är inte förbjudet att tänka själv😎
 

sb12

Aktiv medlem
Det är väl uppenbart vilken strategi som fungerar?
Den asiatiska. Hongkong har inte haft något dödsfall sedan 13 mars o 7 döda totalt sist jag kollade. Eller har det brakar loss där nu😂
Det är fantastiskt att du tror på tegnells fantasier att alla länder kommer ha samma capita av dödsfall i slutändan när det aldrig skett med någon pandemi i historien.
Det är inte förbjudet att tänka själv😎
Vem pratar du med egentligen? 😂😂😂
 

snap01

Aktiv medlem
Det räcker ju inte. Man kan vara smittsam utan att ha symtom.
Per börja tänka nu. Du behöver inte storskalig karantän. Om du isolerar smittade så bryter du smittkedjan o får ner r talet.
Med virus så handlar det om snabbhet inte precision som Björn Olsen säger. Nu ska jag förklara för dig igen vad Sverige skulle gjort o då hade vi kunnat levt nästan som vanligt i landet o vi hade fått resa till Cypern, Grekland o Spanien bla o inte blivit portade 😎
Snabbt stängt gränsen o flyg o infört 14 dagars karantän på återvändande svenskar.
Det skulle skett 20 januari när Björn Olsen sa att det skulle bli en pandemi. Men han kallades alarmistisk av bla folkhälsomyndigheten.
Steg 2 börja testa så mycket man kan, isolera dom smittade o smart smittspårning via mobiltelefoner. Tyvärr verkar Sveriges kunskaper på spårning Verkar vara ytterst dålig.
Hade dom anställt många smittspårare (Sydkorea anställde 9000 st) Så kanske det gått bättre.
Fast dom tog inte hotet på allvar hade inte ens testkit osv.
 

snap01

Aktiv medlem
Men snälla rara, hur många gånger????
Jag har aldrig påstått mig hålla med Tegnell.
Du förvarar folkhälsomyndigheten konstant. Kan inte tänka själv eller ta in fakta från andra håll. Kan inte eller förstår inte hur en pandemi fungerar o kan inte se tillbaka i historien hur en pandemi fungerar.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Handlar nog mer, gällande om man försvarar FHM/regeringen, om politisk färg och hemvist.
Du menar ungefär som fotbollssupportrar?
Trogna sitt lag ”in i döden”. Med massor om åsikter om strategi och taktik, men de allra flesta har aldrig spelat fotboll på divisionsnivå eller varit tränare för knattar.
 

snap01

Aktiv medlem
Som verkar slå tillbaka direkt dem öppnar upp igen:

Nu säger jag inte att det måste hända, men risken kommer alltid finnas att det kan blossa upp igen.
Dom har öppnat upp redan. Körde bara lockdown i början tack vare dom fick ett stort utbrott i början mycket beroende på en religiös sekt.
Du tror dom har problem att bryta smittkedjan från ett 40 tal smittade med 9000 smittspårare😂
Vad är enklast att släcka ?
Stora skogsbränder eller små bränder?
Om dom lyckades slå ner på ett stort utbrott så då tror du att dom ska misslyckas med små bränder 😂
När ska Hongkong o Taiwan få massa fall då?
Dom fick inget stort utbrott o har stenkoll. Du bör oroa dig för Sverige istället inte för asiatiska länderna.
 

sb12

Aktiv medlem
Du förvarar folkhälsomyndigheten konstant. Kan inte tänka själv eller ta in fakta från andra håll. Kan inte eller förstår inte hur en pandemi fungerar o kan inte se tillbaka i historien hur en pandemi fungerar.
Nej det gör jag inte, jag säger emot dig. Är väl inte samma sak? 😂😂😂

Spelar väl ingen roll om jag förstår hur en pandemi fungerar, men om jag inte fattar nåt så är det väl märkligt att dina argument håller så dåligt när jag ifrågasätter dem.
 
ANNONS