Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur mycket är ett F90x-hus värt idag?

Produkter
(logga in för att koppla)

niduri

Medlem
Jag har en F90s (F90x köpt i USA) och en SB-26-blixt som fungerar bra tillsammans med TTL-automatik som jag nu ska sälja. Kanske kan också objektivet 28-70/3.5-4.5D eller 20mm/2.8 säljas. Jag har kvitton kvar till allt.

Jag är inte aktuell på marknaden och undrar om någon av er som känner till marknaden kan hjälpa mig. Jag vet inte själv vilket pris jag ska lägga mig på men jag vill inte heller sätta för lågt pris. Jag skulle vara väldigt glad om någon av er ville göra en värdering. Också om det är någon speciellt intressant infon som jag bör delge köparen så kan jag ta fram den.

Mvh,
Niklas
D70-20040826-001.jpg
D70-20040826-005.jpg

Min gissning är att du kan få 3-4000 för huset och nån tusenlapp för blixten. Fotobutiken.nu tar 6000 för sina F90X och privat kan du nog få 50-70% av det. Däremot tror jag inte du kommer i närheten av deras priser på blixtar, de ligger på tok för högt.

Sök runt lite på olika butiker och se vad de tar, räkna sedan med 50-70% vid privat försäljning. Tyvärr har många butiker slutat ta semipro-grejer i inbyte, de får det helt enkelt inte sålt i sin tur. De tar bara dunderproffsgrejer (F5 ev F100) och samlarobjekt. Titta också på tex Tradera och Blocket för en prisidé. Lycka till!

Hej niklas
Du skal nok ikke forsøge at sælge dit kamera i danmark. Her sælges de åbentbart en del billigere end i sverige. typiske priser ligger omkring 2500- 3500,- dkr. for gode eksemplarer. jeg købte selv min i vinters for 2200,-dkr. inkl. Mb10.

ANNONS