Annons

Hur mycket betalar ni för framk. av dia?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sinuslinus

Aktiv medlem
29 kronor men det är 50% rabatt :D

Tidigare använde jag mig av Proffskopias framkallningspåsar som köps av Scandinavianphot.
10-pack: 35 kr + 50kr i frakt från Scand + 10 kr i frimärken till labbet
Summa 50kr
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Beställer du påsar från Scandinavianphoto eller liknande då? För i såna fall tillkommer minst 50 kr i frakt ifrån handlaren också.
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Hegethorns. Fuji E6 10-pack.
Förskottsbetalning blir 250 kr + 20 kr porto på 10 påsar som kräver 10 kr i frankering till labbet.
Alltså 37 kr/film, tror jag...
Om jag går till någon lokal butik, som också skickar till Ånge, får jag betala 49 kr/film för omonterat och 79 kr (tror jag) för monterat.
 

Hansi

Aktiv medlem
LeadHead skrev:
Hegethorns. Fuji E6 10-pack.
Förskottsbetalning blir 250 kr + 20 kr porto på 10 påsar som kräver 10 kr i frankering till labbet.
Alltså 37 kr/film, tror jag...
Om jag går till någon lokal butik, som också skickar till Ånge, får jag betala 49 kr/film för omonterat och 79 kr (tror jag) för monterat.

Uhm,, ((250+20) / 10) +10 låter mer som 28 kr/film.
 

Hansi

Aktiv medlem
SinusLinus skrev:
Hansi: dina mattekunskaper verkar lite udda
((250+20)/10)+10 = 37kr precis som erik skrev
Jag tar tillbaka allt och påststår det motsatta :)

Det har varit en lååååååång dag för mig.

Tack Linus för din tillrättavisning.

Men mitt inlägg angående 31:- +moms hos Prolabbet stämmer i alla fall :)
 
Senast ändrad:

minolta martin

Ny medlem
Jag skickar oxå till Ånge med Hegetorns 25:- påsar, men om man lämnar in påsen hos en fuji affär skickar de den gratis.Det funkar både här i Malmö, och andra ställen, mig veterligen.Jag vet dock inte om de bara är snälla, eller om de har avtal med fuji i ånge för att göra så.
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Din Fujibutik skickar sina diafilmer till Ånge också så de lägger antagligen ner din påse bland de övriga filmerna.
 

Jeppe

Aktiv medlem
30:- på lokalt proffslabb i Helsingborg...2 timmar..kommer nog aldrig att skicka iväg och vänta två dagar... ;)
 

J_Plupp

Aktiv medlem
Jag anväder Kodachrome, och har betalt allt mellan 70 och 140 kr för en rulle inklusive framkallning och ramar.

// Johan
 
ANNONS