Annons

Hur mycket för en Nikon 28mm f/1.4D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Begagnatpriserna på objektiv är ju ganska vansinniga ibland; folk som vill ha nästan nypriset. Om skicket är "som nytt" så är väl egentligen 2/3 eller lite mer av nypriset ganska rimligt. Det beror förstås på om det finns garanti kvar, eller annars hur gammalt det är. Just det objektivet är ju inte direkt vanligt heller, så man kan kanske begära lite mer. Å andra sidan är det såpass apdyrt att det kanske ändå är svårt att hitta en köpare.
Det handlar nog mest om att hitta nån som alls är intresserad och sen diskutera fram ett rimligt pris.

Just det objektivet har jag läst att begagnatpriserna har stegrats något enormt på sedan det slutade tillverkas. Detta var iofs i USA, men det kan nog gälla sverige också i viss mån.

De jag har sett till salu begagnat har legat mellan 9000-12000kr.

Schönherrs har en begagnad i B-skick för 7500kr. Jag tycker det är ett bra pris för köparen.
Det är väl lämpligt att välja den och få garanti.

/Erik

val skrev:
Hur mycket är enormt och vad betyder iofs?
IOFS betyder 'i och för sig' (=oberoende av annat).

Betr Nikon 28/1.4 så hittar jag ETT på hela eBay - i USA, utropspris 2100 USD, köp nu: 2400 (+porto säg 100) = ca 17.500 (plus svensk importmoms 25%, om det inte slipper igenom Posttullen, vilket är osannolikt).
YoursTruly,
_/h:mad::n:s:N.

ANNONS