Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Jo, priset var väl "aningen i ÖVERKANT" kan man tycka minst sagt. Fast det var en bra kamera rent IQ-mässigt sett när den kom för 13-14 år sedan.

Men om säljaren kan tänka sig att sänka priset "lite grann" kan vederbörande nog få en tusenlapp i alla fall.
Men den kostade aldrig 12 tusen ny, 9 990 kr gav jag direkt när den kom på Kungsholmsfoto. Men borde köpt en 300d istället för samma pengar ungefär. Eller väntat på R1 året efter, men det visste man ju inte då.
 

Photocon

Aktiv medlem
Men den kostade aldrig 12 tusen ny, 9 990 kr gav jag direkt när den kom på Kungsholmsfoto. Men borde köpt en 300d istället för samma pengar ungefär. Eller väntat på R1 året efter, men det visste man ju inte då.
Ja, R1:an blev ju något av en klassiker. Dock inte så vanlig i Sverige, men sålde hyfsat i många andra länder.
 

PMD

Aktiv medlem
Google hittar bara ett exemplar av bilden så det kan ju vara en riktig annons.

Inspektionen gör man väl innan man börjar bjuda på objektivet, men det är lite långt till Umeå hemifrån mig.
 

lonian

Aktiv medlem
Google hittar bara ett exemplar av bilden så det kan ju vara en riktig annons.

Inspektionen gör man väl innan man börjar bjuda på objektivet, men det är lite långt till Umeå hemifrån mig.
Trist att jag inte kör Canon då för jag bor i Umeå.
Själva fodralet till optiken är värd runt 5000 såg jag.
 

Visom

Aktiv medlem
Hm, rubriken på annonsen är lite lustig:
"Canon, EF 500mm 4.0L ÄR USM"

ÄR = IS ?
Det är mest den översättningen som gör att jag blir fundersam. I övrigt är det bara priset som känns märkligt(?)

Har aldrig servat mina objektiv, men visst får man väl ett fint kvitto om man gör det?
 

lonian

Aktiv medlem
I och med att ingen hann buda så är nu annonsen bortplockad. Funderade själv på att lägga ett bud sedan gå in på cyberphoto och byta in den mot en kamera.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Försökte kolla upp användaren men det visar sig att kontot är avaktiverat. Gissar att säljaren insett sitt misstag, fått panik och tagit bort användaren när någon lagt bud.
Eller att anonsen blev anmäld och användaren blockerad. Att det blev en översättning av "IS" till "ÄR" låter ju lite skumt.
 

PMD

Aktiv medlem
Försökte kolla upp användaren men det visar sig att kontot är avaktiverat. Gissar att säljaren insett sitt misstag, fått panik och tagit bort användaren när någon lagt bud.
Användaren hade funnits på Tradera i många år och fått många positiva (men inga negativa) omdömen.
Länk till kontot.

Jag tror att det blev kapat av någon som tänkte tjäna lite snabba pengar och att Tradera avaktiverade det efter att ha upptäckt något skumt.
 
ANNONS