Annons

Hur tänker folk på Blocket?

ronic

Aktiv medlem
Just nu på Blocket! Vem hinner först?

http://www.blocket.se/vasternorrland/Nikon_D700_31845564.htm?ca=23_11&w=3

Nikon D700
Säljes av ellie. 28 januari 19:26. Ta bort, ändra, förnya annonsen.

Pris: 10 000:- Lån: 198 kr/mån Typ: Foto & Videokameror Sollefteå: Visa var

Säljer min 7 dagar gamla nikon, har använt den 1 dag för provning. Bestämde mig för att köpa en annan kamera. Allt på bilden följer med!
---anm. "allt på bilden är väl inplastat, ser original ut.---

Om ni vill jämföra priser kolla på pricerunner eller prisjakt.
köptes på netonnet för 18 990:-
 
Senast ändrad:

Nitobert

Aktiv medlem
Just nu på Blocket! Vem hinner först?

http://www.blocket.se/vasternorrland/Nikon_D700_31845564.htm?ca=23_11&w=3

Nikon D700
Säljes av ellie. 28 januari 19:26. Ta bort, ändra, förnya annonsen.

Pris: 10 000:- Lån: 198 kr/mån Typ: Foto & Videokameror Sollefteå: Visa var

Säljer min 7 dagar gamla nikon, har använt den 1 dag för provning. Bestämde mig för att köpa en annan kamera. Allt på bilden följer med!
---anm. "allt på bilden är väl inplastat, ser original ut.---

Om ni vill jämföra priser kolla på pricerunner eller prisjakt.
köptes på netonnet för 18 990:-
startade en scammertråd i ämnet, det är ju genomskinligt, hon har ju returrätt och får igen alla pengar, varför rea den för halva pengen?
hur jävla dumknullade tror dom vi är?
 

Krisiun

Aktiv medlem
http://www.blocket.se/stockholm/Canon_EOS_1Ds_Mark_III_21_Megapixel_31845500.htm?ca=11&w=1

Förvisso ett väldigt(/för?) bra pris, men jag älskar beskrivningen! :)

"Canon EOS 1Ds Mk III 21 megapixel digitalkamera nu.
En Canon EOS 1Ds Mark III. Kameran bilderna togs omkring 2400. Kameran är mycket bra i överskott. Kameran var mycket väl underhållna. Endast en skruv saknas för WFT. Kameran levereras med komplett tillbehör såsom batteri, laddare, programvara etc. Orginalvepackung och manual, på engelska, är tillgänglig. Hänsyn kunde inte hittas. Till kameran, jag ger dig två kort. En CF 16 MB och en skrivhastighet på 90 MB / S. En SD med 4 MB. Jag säljer i min andra linser, som har använt kameran. Produkt identifikation Märke Canon Modell EOS 1Ds Mk III Endast kamerahus MPN 8068a008 UPC 013 803 021 820 Kamera SLR Upplösning 21 Megapixel storlek på LCD-skärmen 3-tums digital zoom utan digital zoom utbytbara objektiv Ja Objektivtyp Autofokus och manuell fokus Bildsensor Typ CMOS."
 

peranders

Aktiv medlem
Är inte Google-svenska underbar? Hänsyn kunde inte hittas, vad kan detta ha varit på engelska? Nånting med care och välvårdad, eller?
 

Pagajviftaren

Aktiv medlem
Är inte Google-svenska underbar? Hänsyn kunde inte hittas, vad kan detta ha varit på engelska? Nånting med care och välvårdad, eller?
Kan vara översatt från något annat språk också. Google översätter bara till/från engelska. Så vid andra kombinationer översätter Google alltid via engelska.
Kinesiska till svenska blir kinesiska till engelska, sedan engelska till svenska. Dubbel risk för roligheter :)
 

matshonkamaa

Aktiv medlem
La ut en annons (en mobiltelefon) på blocket idag och efter 15 minuter fick jag följande mail:

--
Hej, hur mycket är du villig att sälja varan för mig EUR.Reply mig
tillbaka Engelska till frankwillianse07@gmail.com
--

Finns det någon chans att det är någon som inte försöker blåsa mig?
 

little_mac

Aktiv medlem
La ut en annons (en mobiltelefon) på blocket idag och efter 15 minuter fick jag följande mail:

--
Hej, hur mycket är du villig att sälja varan för mig EUR.Reply mig
tillbaka Engelska till frankwillianse07@gmail.com
--

Finns det någon chans att det är någon som inte försöker blåsa mig?
Personligen skulle jag inte ta bort annonsen eller skicka varan innan pengarna fanns på mitt bankkonto.
 

ronic

Aktiv medlem
Tänk på att beroende på hur betalning görs kan pengarna ev. försvinna (dras tillbaka) eller frysas på obestämd tid tills en "tvist" är löst. Finns många sätt det kan gå galet, risken ökar med kvadraten på avståndet känns det som.
 
ANNONS