Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ta bort påsar under ögonen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Ja, hur gör man för att snyggt ta bort påsar under ögonen, är det klonstämpeln som gäller, men isånt fall, hur får man det snyggt?

Tips, trix och idéer mottages gärna :)

/Jocce

Det allra bästa är ju en kombination av att sminka och ljussätta bort dom.... "Den lille plastikkirurgen" funkar ju bra... D.v.s. en reflexskärm som ger underljus.

Men ska du ta bort dom i PS så kan du klona. Men lägg kloningen i ett separat lager. Då kan du reglear slutresultatet med hjälp av opaciteten. Ser förmodligen inte bra ut om du helt å hållet slätar ut.

BenHur skrev:
Det allra bästa är ju en kombination av att sminka och ljussätta bort dom.... "Den lille plastikkirurgen" funkar ju bra... D.v.s. en reflexskärm som ger underljus.

Men ska du ta bort dom i PS så kan du klona. Men lägg kloningen i ett separat lager. Då kan du reglear slutresultatet med hjälp av opaciteten. Ser förmodligen inte bra ut om du helt å hållet slätar ut.

Tackar!

Skall man då klippa ut bara "påsarna" till ett eget lager, eller hur går man till väga då?

/Jocce

jag brukar använda lagningsverktyget och innan jag avmarkerar så trycker jag ctrl+shift+F och tonar ner lite så det inte ser för onaturligt ut.
om det är mycket områden som ska fixas så brukar jag antingen göra det på en ny lagerkopia som jag sen kan tona ner opaciteten på, eller göra en snapshot innan jag börjar som jag kan gå tillbaka till med historiepenseln med runt halva opaciteten på.

det finns många sätt.

Ursäkta Christel....

Men det lät komplicerat....

Jag skulle lägga på ett tomt lager. Stämpla kloningsverktyget i bottenlagret (bilden), hämta bildinfo från en yta som liknar den du vill ersätta.

Gör det tomma lagret aktivt å klona över konturerna på "påsarna".

Slutligen justera opaciteten.

Men som Christel sa... Det finns många sätt... Det är bara att experimentera tills du hittar det sätt som funkar för dig.

det låter nog mer komplicerat än vad det är.
jag lovar att det är hur enkelt som helst, vicket av dem.
tar bara några sekunder att utföra.

Estethia skrev:
det låter nog mer komplicerat än vad det är.
jag lovar att det är hur enkelt som helst, vicket av dem.
tar bara några sekunder att utföra.

Har provat lite nu, och vart väl typ nån blandning av allt som nämndes och lite eget :)

Får träna mer för o finutveckla tekniken!

Kul när man lyckas iallafall! :)

/Jocce

Det brukar väl bli så att alla hittar sitt eget lilla sätt att göra saker på....

Men att förklara vad man gjort är inte det enklaste....

ANNONS
Götaplatsens Foto