Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur tas blixt reflektioner bort
- Trådstartare Urzidae
- Start datum
Lasse H
Aktiv medlem
Urzidae skrev:
Hej
I några bilder har jag problem med att blixten reflekteras tillbaka och ger en oönskad "bländande" effekt!
Jag undrar om detta går att"ta bort" i Photoshop?
Och hur gör man då?
/U
En metod är ju att använda klonstämpeln i Ps och klona med relativt låg opacitet över reflektionerna så dom dämpas eller försvunner.
mvh
iq0
Ny medlem
Prova också Healing Brush Tool och Patch Tool om det rör sig om porträtt.
Patch Tool är nog mest lämpligt för exempelvis blänk i pannan. De båda verktygen försöker få det man "ritar över med" att smälta in i det övriga.
Vad de heter på svenska vet jag inte med kan nås med snabbtangenten J och Shift+J.
Patch Tool är nog mest lämpligt för exempelvis blänk i pannan. De båda verktygen försöker få det man "ritar över med" att smälta in i det övriga.
Vad de heter på svenska vet jag inte med kan nås med snabbtangenten J och Shift+J.
Galaxens President
Avslutat medlemskap
IOFS frågade du efter hur du löser problemet i efterbehandlingen, men det borde även gå att lösa genom att sätta (linjär-) polariserande film över blixten och sedan styra spekulära reflektioner m.h.a ett polarisationsfilter på kameran.