Annons

Hyr Kamera/Ljus i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

sonicflower

Medlem
Hej,

Tänkte höra om det är någon som har koll på den bästa butiken eller företaget att hyra utrustning (foto, studiotillbehör, ljus) från i Stockholm?
Vilka brukar ni använda och vem har bäst service?

Är det Scandinavian photo och Goecker som gäller eller har jag missat någon bra?

Tack!
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Scandinavian är väl störst tror jag (fd ProCenter). Dom kör nu nästan bara Profoto-grejer. Innan vet jag att dom även hade Elinchrom men det verkar dom ha slutat med...
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Scnadinavian photo har extremt dålig service för att hyra saker, skulle absolut inte rekommendera de.
Här är anledningarna:
  • Det är alltid en jäkla kö både när du ska lämna och hämta.
  • Det finns inga vettiga parkeringar särskilt om du behöver lasta in mycket med lastbil
  • Du kan bara lämna och hämta deras öppettider.
  • Finns ingen jour, vad jag vet.
  • Krånglar något så är det svårt att få tag på någon utan du ska gå via deras växel och sen ska den personen vara ledig osv.
  • Hyr du en kamera ingår inga minneskort :( (gjorde inte förr i alla fall) särskilt kul när du vill hyra lite ovanliga kameror som typ de som använder , cfast osv.
  • Det tar alltid lång tid någon ska knappa på en dator i 5-10 minuter innan du kan hämta dina förbokade saker.
    De packar inte på rullvagnar
  • De har begränsat utbud

Fördelen är att de är billiga men man får vad man betalar för.


Jag rekomenderas dig den nästa firma och det är Ljud och bildmedia det är så mycket bättre på alla sätt inte billigast kanske men fixar de bra, går något sönder kommer saker ut osv. De lever på detta och har de som yrke till skillnad från scanidnavian det är lite biltema över det hela.


 

snap01

Aktiv medlem
Scnadinavian photo har extremt dålig service för att hyra saker, skulle absolut inte rekommendera de.
Här är anledningarna:
  • Det är alltid en jäkla kö både när du ska lämna och hämta.
  • Det finns inga vettiga parkeringar särskilt om du behöver lasta in mycket med lastbil
  • Du kan bara lämna och hämta deras öppettider.
  • Finns ingen jour, vad jag vet.
  • Krånglar något så är det svårt att få tag på någon utan du ska gå via deras växel och sen ska den personen vara ledig osv.
  • Hyr du en kamera ingår inga minneskort :( (gjorde inte förr i alla fall) särskilt kul när du vill hyra lite ovanliga kameror som typ de som använder , cfast osv.
  • Det tar alltid lång tid någon ska knappa på en dator i 5-10 minuter innan du kan hämta dina förbokade saker.
    De packar inte på rullvagnar
  • De har begränsat utbud

Fördelen är att de är billiga men man får vad man betalar för.


Jag rekomenderas dig den nästa firma och det är Ljud och bildmedia det är så mycket bättre på alla sätt inte billigast kanske men fixar de bra, går något sönder kommer saker ut osv. De lever på detta och har de som yrke till skillnad från scanidnavian det är lite biltema över det hela.



Med tanke på deras prissättning så hade jag valt goecker. Dom är service minded oxå. Har lånat o testat en del där.
 

törnan

Aktiv medlem
Med tanke på deras prissättning så hade jag valt goecker. Dom är service minded oxå. Har lånat o testat en del där.

En 5DmkII för 1090:-/ dag känns väl prisvärt? Eller varför inte en 7D för 1600:-/dag?
Det känns som att dom inte sänkt priserna sen den dag de modellerna introducerades...
 

Hrldjhnssn

Ny medlem
Hej Mikael!

Ifall du är på jakt efter kamerautrustning, ljus med mera men är trött på city-priserna så hyr jag ut en hel del sådant med över 1500 toppnöjda kunder i bagaget (i många fall till under halva priset från Scandinavian). Dessutom förmånliga paketpriser och rabatter på långbokningar. Finns cirka 10 minuter söder om city, i höjd med Stockholmsmässan.

Alla priser på hemsidan är INKL. moms:


Köper in mer varje vecka och finns en hel del som inte ligger på hemsidan pga tidsbrist. Har numera även en studio som går att hyra för dryga tusenlappen för en heldag. Bara att säga till om jag kan stå till tjänst! :)
 
Senast ändrad:
ANNONS