Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyra/låna Ef-s 17-55 2.8 IS Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Snödroppen

Aktiv medlem
Hej! Jag är sugen på att köpa ett ef-s 17-55 men eftersom objektivet inte är helt billigt skulle jag gärna vilja prova ett innan.
Finns det någon i Göteborgstrakten som kan tänka sig att hyra/låna ut ett till mig under några dagar? Jag har varit inne på YFO:s sida men får inte fram prislistan och vilka olika de hyr ut. Verkar vara något fel på sidan.?.
Någon privatperson här på FS som hyrt av dem?
Om någon här på FS vill låna ut sitt så skulle jag bli jätteglad:)

/Anna

Har du Acrobat Reader installerat på datorn?
Prislistan är i PDF-format och det programmet krävs för att kunna läsa den.

Några dagar kan bli svårt i och med att jag använder mitt på natten.Men en dag eller ev 2 dagar kan jag nog klara mig med 70 200 an.

Anders

PS Skicka ett mail med ditt tele om det är av intresse.

Tack för svaren!
Jag tror att jag har Acrobat Reader men får kolla upp det.
Och stort tack till dig Anders,jag mailar:)

Yfo har inte EF-S 17-55/2,8 i hyrprislistan. Dessutom tar de en ohemul summa i deposition av privatpersoner som vill hyra grejer.

Jag fick till slut sparat ned pdf filen på min dator och såg också att YFO inte hyr ut detta objektiv.
Lite konstigt att de hyr ut ef-s 18-55 som man kan köpa beg för ca 400kr men inte 17-55 som beg kostar ca 8000kr.

Jag ska till Götet i helgen.
Vill du låna mitt går det bra.
Du får hämta och lämna i city, och vara försiktig.

ANNONS
Götaplatsens Foto