Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

I have seen the light!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Jag orkade inte leta reda på tråden om vad vi ska investera i detta år. Jag vill bara skryta med att jag numera har en EIZO ColorEdge CG19 på skrivbordet. Tyvärr avslöjas alla mina bilder som urusla med denna kanonskärm. Och ja, era bilder också;-)

Denna skärm kan man kalibrera i oändliga dimensioner, det finns parametrar som räcker till min pension. Men jag vet inte vad jag ska kalibrera *mot* så det får vara tills jag fångat alla bilder som jag måste ha. Fast då finns det väl bättre skärmar...

Nåväl, jag är väldigt nöjd, återkommer med fler erfarenheter.

c:a 15000:- inkl. moms. Går kanske att hitta billigare, jag valde Dustin av bekvämlighet och gammal vana.

Tomasz skrev:
Denna skärm kan man kalibrera i oändliga dimensioner, det finns parametrar som räcker till min pension. Men jag vet inte vad jag ska kalibrera *mot* så det får vara tills jag fångat alla bilder som jag måste ha. Fast då finns det väl bättre skärmar...

Nåväl, jag är väldigt nöjd, återkommer med fler erfarenheter.

Titta in på närliggande tråd...
Lite funderingar gällande kallibrering: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php? s=&threadid=53391

/Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto