Dick Bender
Medlem
Så vi kan räkna med en rabatt på cirka 400 Kr vid köp av en ny i1 Display pro då?
Om du har en gammal modell att byta - ja!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så vi kan räkna med en rabatt på cirka 400 Kr vid köp av en ny i1 Display pro då?
Jag har använt Eye-One Display 2 under Rosetta i Snow Leopard rätt länge nu, nu när jag uppgraderade till Lion så funkade ju inte Rosetta. Så fick komma fram till en annan lösning, min lösning blev att köra igång en extern kopia av Snow Leopard på en disk som jag botade upp på datorn genom USB.
Där i kallibrerade jag skärmen och flyttade över profilen till Lion (tänk på att "bibliotek"-mappen numera är gömd). Detta fungerade bra, men något jag märkte var att det blir inte samma färg på Snow Leopard och Lion, det är en sak jag funderat endel över.
Funderar på om man kan få hjälp av Apple i detta, eller någon annan som vet om dom gjort någon mjukvaruändring.
I övrigt så tyckte jag att jag läste på EyeOnes hemsida att dom håller på med någon ny mjukvara som kommer fundera med gammal HW, som skulle släppas under Sep. Någon mer som läst detta?
Hej,
Nu finns det en inbyteskampanj hos Kameradoktorn, Scandinavian Photo (Stockholmsbutiken än så länge) och hos ProCenter.
Enkelt sagt får man 450:- inkl.moms i inbyte för sin gamla kolorimeter (oavsett märke och modell) när man köper en ny i1 Display Pro och hälften dvs. 225:- inkl.moms när man köper den billigare ColorMunki Display. Kampanjen pågår till den sista september.
M.V.H.
//Dick Bender - Aifo AB