Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

ICC-profil med ATI Catalyst Control Center?

Produkter
(logga in för att koppla)

Spygg

Aktiv medlem
Nu har jag suttit och kalibrerat mina monitorer med Adobe Gamma, och tänkte nu köra dessa med den ICC-profil jag fick. Men jag har Ati Catalyst Control Center, vilket (i min dator åtminstone) gör att jag inte kan komma in i Egenskaper för bildskärm/Inställningar/Avancerat, eftersom den hänger sig när jag klickar på Avancerat-knappen - något som enligt uppgift beror på att det nu är Catalyst Control Center som ska sköta dessa uppgifter istället.

Frågan är bara om, och i så fall var i CCC jag tilldelar skärmen min ICC-profil?

Avinstallera control center, den beter sig som betaprogram, är instabil och buggig och krashar ofta.
Kör in ATi catalyst med bara control panel istället, då kan du välja vilken icc du vill under color management (som finns under advanced setting). Kanske kommer du åt det även i control center om den inte krashar på vägen dit.

Lycka till!

Tack - jag misstänkte att detta kan vara en lösning, men grejen är att jag även vill kunna köra HDTV ut, med ATI:s DVI->Component HDTV-adapter - får jag dessa inställningar även från Control Panel?

Var finns de inställningarna? Vad jag vet så finns det mesta i vanliga control panel varianten. Du kan alltid göra:
en "restore point"
avinstallera CCC, förmodligen måste du avinstallera hela catalyst
installera catalyst med control panel och lek och se om du får det du vill.

ANNONS
Götaplatsens Foto