Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Identifiera detta kadaver åt mig

Produkter
(logga in för att koppla)

D-Lundmark

Medlem
Är det vid Askö du hittat det? kan i så fall vara för havsörnen eller eventuellt kungsörn det är utlagt. Kungsörnen har varit borta i många år därifrån men har hört att någon enstaka sets i området nu.
 

psykbryt

Aktiv medlem
Är det vid Askö du hittat det? kan i så fall vara för havsörnen eller eventuellt kungsörn det är utlagt. Kungsörnen har varit borta i många år därifrån men har hört att någon enstaka sets i området nu.
Jag hittade kadavret i Skultunasågen. Vem som "ansvarar" där vet jag inte. Skultuna naturklubb kanske? Eller VOF?
 

tobbenix

Aktiv medlem
Ser ut som en ren. Kan en varg gå från Ryssland till Sverige så kan nog en ren gå från Dalarna till Västmanland. Sen att han kvalat in och lagt sig på en lastpall för att ragga motiv åt nån kaffedrickande fågelfotograf är väl en annan historia. Och där kanske ryssvargen kommer in i bilden igen. Spännande.
 

tobbenix

Aktiv medlem
Personligen är jag ganska övertygad om att djuret åkt bil till platsen. Förmodligen från ett slakteri -- såvitt jag vet måste åteldjur vara besiktigade.
Ja när det gäller tamboskap e de nog så, men vilt och fisk ska det bara vara att ösa på med. Men som sagt, det va svårt att se va de var för djur på bilden så du har nog rätt i att den har åkt bil.
 
ANNONS