Annons

Idol-wannabes, Stockholm lö

Produkter
(logga in för att koppla)

od_foto

Aktiv medlem
På lördag kommer det att stå en massa folk som vill bli nästa vinnare av Idol utanför kulturhuset. Om det kommer ett större gäng fotografer med hyfsad utrustning kommer de säkert att showa, (kanske tror de att vi är ballare än vi är :p) jag tror inte att det är folk som är blyga direkt som söker till Idol.

Så vad sägs, ska vi åka dit och plåta dem? Det är insläpp klockan 10.00, så förslaget är en tidig start, att vi ses 9.00 på T-centralens uppgång Sergels Torg, utanför spärrarna. Då har vi en timme på oss att fota dem (de kommer att ha köat halva natten, minst) och sen kan vi krypa in på något mysigt fik och äta frukost (eller morgonfika, eller vad man vill kalla det).

Någon som är på?
 
Vad är det som gäller för tt se "cool" ut som fotograf då...stor blixt? Stor kamera? eller hänger allt på frontlinsens storlek (så de små liven har nått att spegla sig i)?

Jag kommer troligen att ligg under en tarp och mysa ute i skogen någon stans vid denna tiden men skulle det ändras kanske jag kommer (inte så mycket för att plåta dem kanske men för att se vad ni har för saker för att se coola ut...).
 
Vad är det som gäller för tt se "cool" ut som fotograf då...stor blixt? Stor kamera? eller hänger allt på frontlinsens storlek (så de små liven har nått att spegla sig i)?

Jag kommer troligen att ligg under en tarp och mysa ute i skogen någon stans vid denna tiden men skulle det ändras kanske jag kommer (inte så mycket för att plåta dem kanske men för att se vad ni har för saker för att se coola ut...).

Stor blixt feta solbrillor och en neutral min
 
Har inte alla paparazzi lång glugg? :D

Det ska tydligen ösregna till helgen, men det är väl rätt stor chans att kön går under taket. Dock kan säkert blixt vara ett bra tillval.
 
Låter som en kul grej tycker jag så jag hänger på!

Skall man tro bilderna på TV4 så blir det en tämligen rörig tillställning.
 
Vi verkar vara minst tre som är 100% på och det tycker jag innebär att vi spikar det här. Givetvis är det kul om fler dyker upp. Jag kommer nog att vara på plats kvart i 9, eftersom jag inte har så många tåg att välja på, ställer mig i närheten av ingången till pressbyrån, kan ju vara bra att speca eftersom biljetthallen är rätt stor. Hoppas vi blir en grupp, så syns vi bättre när vi kommer och ska plåta sen.
 
Vi verkar vara minst tre som är 100% på och det tycker jag innebär att vi spikar det här. Givetvis är det kul om fler dyker upp. Jag kommer nog att vara på plats kvart i 9, eftersom jag inte har så många tåg att välja på, ställer mig i närheten av ingången till pressbyrån, kan ju vara bra att speca eftersom biljetthallen är rätt stor. Hoppas vi blir en grupp, så syns vi bättre när vi kommer och ska plåta sen.

Ska bli kul att se alla bilder....Lycka till med vädret.
 
Tack, fast jag tror inte att detta är speciellt väderberoende faktiskt. Gott om tak att vara under.
 
Jag tror det kommer bli riktigt roligt.. Brukar väl alltid vara massor galna upptåg? =)
 
När vi tröttnat på att fotografera idolsökande så kommer en stor demonstration ske med start fridhemsplan för den som vill hänga på.

"Samling för Utopikarnevalen 2010 kommer att ske lördagen den 8 maj klockan 16.00 i korsningen Flemminggatan och S:t Eriksgatan i Stockholm. Polisen uppskattar att cirka 1 500-2 000 personer kommer att delta i karnevalen.

Polisen råder i nuläget Stockholms handlare att ta bort skyltar och andra lösa föremål som kan användas som tillhyggen. Restauranger bör ta bort bord och stolar från trottoarerna. "

Det kommer antagligen vara en aning vild demonstration... :p
 
Hah, ja det låter ju vilt. Vi får väl se hur långe vi är pigga, men om vi lyckas få in en frukost någonstans i programmet blir det säkert ork till mer foto. Ni får gärna fundera på bra frukostställen (med lite tur får man ju hänga med in när Idolkandidaterna ska vänta, det står ju att vänner och släktingar får följa med och att dessa kan gå ut och handa och komma in igen osv. Bara att hoppas att man inte behöver uppvisa "tillhörighet" till någon av de sökande.
 
Tråkigt för dem å demonstrera / ha karneval i "Kraftig regn. Laber bris, 6 m/s fra nordøst. 5 mm nedbør."
 
Undrar om vi ska hålla de här båda begivenheterna i varsin tråd kanske, blir enklare så, även om några väljer att delta i båda. Denna startade jag om att fota idol på morgonen. :)
 
Det var inte meningen att dra fokus från huvudeventet, mer ett förslag på en förlängning av dagen. Eftersom jag inte vet när vi tröttnat på idol så finns det ingen möjlighet att planera något kring detta.
 
Jag dyker upp kvart i nio imorgon. Skall gå och kolla så alla batterier är laddade och objektiven putsade nu.
 
ANNONS