Annons

Importera fotoutrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Smörgåsmannen

Aktiv medlem
Hej!

Jag sitter just nu och söker efter alternativ att finna lite billigare foto-, eller snarare, filmutrustning, då det är ganska mycket som ska köpas in nu under våren (i likhet med stativ, rigg, objektiv, ljus etc). Men billigt behöver ju inte betyda att det är skräp, utan snarare varor som kanske inte finns i Sverige, eller helt enkelt samma varor, till annat pris.

Jag undrar då, vad finns det för seriösa butiker ute i världen (helst Europa), som levererar internationellt, utan att skatt, tull, mm. väger över och blir dyrare än att köpa i Sverige? Eller helt enkelt, en butik där man då och då kan hitta en del fynd.

Inom musik (annat intresse) finns det ju exempelvis Thomann, där man kan spara lite slantar, nog måste något liknande finnas inom foto?

Tack så mycket på förhand!
 
Alla

Inom EU betalar du ingen tull eller extra skatt utöver momsen! Kolla Tyskland, England och Holland. Just nu ligger euron och pundet ganska lågt. Jag brukar ha en välrenomerad firma som den nedan som utgångspunkt. Ibland hittar man billigare i Tyskland eller England.
www.cameranu.nl
 
Jo, precis, är medveten om reglerna. Det jag refererade till med skatt och tull, var snarare utomeuropeiska länder - därav "helst inom Europa", eller EU om man så vill.

Det jag söker är rena tips på butiker att handla ifrån. Men jag tackar så mycket för länken, ska kika på den!
 
ANNONS