Annons

Inbjudan till ny sammanslutning: FOTO MITT

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael Ångström

Aktiv medlem
Vi lanserar nu sammanslutningen FOTO MITT för fotografer i mellansverige!

Syftet med denna sammanslutning är att ge intresserade fotografer en möjlighet att samverka med andra fotografer från området. Till vår hjälp kommer vi att bistås av FS:adm med 1st bildpool samt 1st diskussionsforum.

I den preliminära planeringen för FOTO MITTs verksamhet ingår ex:

* Ett bildtema/månad
* Träffar 1ggr/månad för bild-diskussion.
* Arrangera fotoresor
* Arrangera utbildningar/workshops
* Gemensam utställning?

Vi vet att det finns många fotografer i området och vi hälsar alla välkomna oavsett utrustning, inriktning eller erfarenhet - bredd eftersträvas! Sammanslutningens huvudsyfte är att det är bilden och bildspråket som skall sättas i centrum.

FOTO MITTs första möte hålls:
Tisdagen den 29 nov kl 19.00
Plats: Hamncafét i Örebro (Engelbrektsg. 9)

Vi håller till i "Röda rummet".

Tanken är att vi vid detta möte tillsammans tar fram förslag på önskvärda aktiviteter. Har du något specialintresse? Finns det någon speciell plats du skulle vilja besöka? Besitter du någon speciell kunskap som du vill dela med dig av? Eller vill du helt enkelt diskutera bilder? Ta med dig massor av förslag!

Intresseanmälan görs i denna tråd. Skicka gärna även ett mail till mig (Mikael Ångström: [email protected]) så ingår du i den framtida e-postlistan. Medlemskap i denna sammanslutning är givetvis kostnadsfritt. Ingen hyra för möteslokal (Hamncafét) utgår, dock vill Hamncafét att man köper något att äta eller dricka under tiden som mötet pågår.

Var i sverige gränserna för "mellansverige" går lämnar vi till dig att avgöra...gemensamma möten och sammankomster kommer dock initialt att arrangeras i Örebro. Känner du att du bor i mellansverige och kan ta dig till Örebro så är du välkommen!

Vi som är initiativtagare till sammanslutningen FOTO MITT är:


Mikael Ångström
Ove Lundqvist
Johan Andersson
 
Jag skulle gärna velat anmäla mig då jag anser att jag bor i mellansverige (70 mil till Haparanda i norr & 85 till Helsingborg i söder), men med 40 mil till Örebro så känns det inte riktigt aktuellt för mig att delta.

Jag är dock lite nyfiken, får man lite försynt fråga vad skälet var till att arrangera FOTO MITT i just Örebro?


/Catherine
 
Hej Catherine.

Valet att vara här i Örebro är ju ganska enkelt det är att vi tre som startar det bor i Örebro
Tycker det är synd att du inte kan vara med här du också. men har du vägarna för bi så ta kontakt med någon av oss

Mvh Johan
 
Ok, misstänkte att det var ngt sånt som var anledningen.

Vi här uppe i "norra mittsverige" får väl starta upp något eget vi istället ;)

Hoppas ni får en bra uppslutning tilll träffen, har jag vägarna förbi så tittar jag in :)


/C
 
ja förut var "mitt i Sverige" nånstans mitten av norr och söder men nu är det mellan Göteborg och Stockholm. Tiderna förändras! Lycka till med klubben.
 
Jag fick precis ett mejl från Elisabeth Aronsson som kommer den 29 november, Kul



Hej!

Kanonroligt initiativ, nästan så jag blir sur på mig själv för att jag inte tänkt på ett "fotokollektiv" tidigare. Underbart. Jag är absolut intresserad av att vara med och skriver upp 29 november i kalendern med en gång.

Ses då. Med vänliga hälsningar Elisabeth
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=45552

/Ove
 
För att en gång för alla få slut diskussionen om vad som är sveriges centrum så gjorde jag en snabb datorberäkning för att hitta sveriges medelpunkt. Jag utgick från de färgade (icke vita) imrådena i denna sverigekarta. Förutsatt en homogen densitet så blir sveriges medelpunkt där det röda krysset är markerat, vid Vinteränget söder om Fränsta mellan Ånge och Sundsvall. Den tvivlande kan kontakta mig för beräkningskoden.

Tyvärr bor jag för långt bort från både Vinteränget och Örebro.
 

Bilagor

  • sverigemitt.jpg
    sverigemitt.jpg
    38.9 KB · Visningar: 2,059
Senast ändrad:
Tack så mycket för det klargörandet Richard. Nu kommer vi fortsättningsvis att hänvisa till din fina illustration. (Imponerande kalkyl) Men vi fortsätter att bjuda in till vår träff den 29 november kl. 19:00. Orten är som sagt Örebro, som ligger MITT i mellan Sandhamn och Lennartsfors ;0))
Vi ses på Hamncafét (Engelbrektsgatan 9)

mvh/Ove
 
Galaxens President skrev:
För att en gång för alla få slut diskussionen om vad som är sveriges centrum så gjorde jag en snabb datorberäkning för att hitta sveriges medelpunkt. Jag utgick från de färgade (icke vita) imrådena i denna sverigekarta. Förutsatt en homogen densitet så blir sveriges medelpunkt där det röda krysset är markerat, vid Vinteränget söder om Fränsta mellan Ånge och Sundsvall. Den tvivlande kan kontakta mig för beräkningskoden.

Och jag som trodde att Lantmäteriets beräkning att Mittåklack utanför Sundsvall var Sveriges mittpunkt var rätt. Fan vad de luras!
 
Nu har det snackats om var Mitten i Sverige är.
Låt oss lämna det ämnet, eller starta en ny tråd om det. För att återgå till ordningen så kommer nedan en lista på de som visat intresse att komma den 29 november.
- Ove Lundqvist
- Mikael Ångström
- Johan Andersson
- Elisabeth Aronsson
- Royne Larsson
- Fredrik Åkerstrand

Är det fler får ni gärna fylla på listan.

mvh/Ove
 
Hur gör man om man är född i Ö-o men numera bor i Väst Sverige?

Kan man delta på distans och vid enstaka tillfällen dyka in i samband med släktbesök ; -)

Hur mycket kommer ske via FS?

mvh Erik
 
Jajjamensan!

Självklart går det utmärkt att deltaga på distans! Enda anledningen till att vi väljer att hålle de inledande träffarna i Örebro beror på att vi (initiativtagarna) bor här. Visar sig intresset vara stort så är de boende i norr självklart fria att arrangera egna träffar på ort som passar bättre. Deltagande i bildpooler och forum är fria...vi kommer absolut inte att neka någon medlemskap pga geografisk spridning. I själva verket är alla välkomna, från Ystad i söder till Treriksröset i norr. Poängen är att skapa ett nätverk där vi har möjlighet att dra nytta av varandras erfarenheter och utvecklas som fotografer!

(Att Örebro inte ligger mitt i sverige är vi alltså mycket väl medvetna om.)

Välkomna med era intresseanmälningar!
 
Vevo skrev:
Nu har det snackats om var Mitten i Sverige är.
Låt oss lämna det ämnet, eller starta en ny tråd om det. För att återgå till ordningen så kommer nedan en lista på de som visat intresse att komma den 29 november.
- Ove Lundqvist
- Mikael Ångström
- Johan Andersson
- Elisabeth Aronsson
- Royne Larsson
- Fredrik Åkerstrand

Är det fler får ni gärna fylla på listan.

mvh/Ove

Kul initiativ!!!

Kommer gärna om inte jobb eller barnafödande kommer ivägen.

// Johan Maxe

PS. Örebro hade en slogan som sa "Örebro - Sveriges mittpunk" på tidigt 80-tal om jag inte missminner mig. Detta åsyftade befolkningen i Sverige på den tiden. DS

PPS Sveriges befolkningsmässiga mittpunkt ligger utanför Svennevad, ca tre mil sydost om Örebro. DDS
 
Senast ändrad:
Galaxens President skrev:
För att en gång för alla få slut diskussionen om vad som är sveriges centrum så gjorde jag en snabb datorberäkning för att hitta sveriges medelpunkt. Jag utgick från de färgade (icke vita) imrådena i denna sverigekarta. Förutsatt en homogen densitet så blir sveriges medelpunkt där det röda krysset är markerat, vid Vinteränget söder om Fränsta mellan Ånge och Sundsvall. Den tvivlande kan kontakta mig för beräkningskoden.

Tyvärr bor jag för långt bort från både Vinteränget och Örebro.
Underbart!
Lycka till med Foto Mitt och Mycket Nöje!
 
ANNONS