Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Info om Pentax ME Super?

Produkter
(logga in för att koppla)

erhu

Aktiv medlem
Blev ombedd att hjälpa till med att sälja en Pentax ME Super (inkl motor, nån konstig blixt, ett Vivitar 24/2.0 och ett Pentax 40-80) men börjar bli sugen på att lägga beslag på grejerna själv... Vet dock inte mkt om Pentax grejer (är EOSanvändare egentligen)

Kan nån tipsa om nån bra site där jag får lite mer info ? Det finns ett par knappar vars funktion jag inte listat ut :)

Rimligt pris för paketet?

Finns det 300/2.8 eller liknande m hyfsad bildkvalité som passar? Pris?

Tack på förhand

erik

Min första alldeles egna systemkamera var (och är, för jag har kvar den) en Pentax ME Super, köpt för första lönen från mitt första sommarjobb.

En mycket trevlig kamera är det. De övriga grejorna vet jag inte mycket om, så jag kan inte ge dig råd ang pris för paketet.

Här finns iaf manual till kameran.

http://home.frognet.net/~mcfadden/me-s_man.htm

/AnnaKarin

erhu skrev:
Finns det 300/2.8 eller liknande m hyfsad bildkvalité som passar? Pris?

Ja, Pentax FA* 300 f/2.8 ED är ett sanslöst bra proffsobjektiv som fungerar bra med ME Super. (ME Super klarar Pentax AF optik, fast de blir manuella då naturligtvis... :) )... Men, det kostar ju en hel del pengar..

Finns även A* 300 f/2.8 och F* 300 f/2.8 som funkar. Proffskvalitet på allihopa...

Jag är osäker på om Pentax någonsin gjorde ett M* 300 f/2.8, men jag tror det ska existera. Troligen existerar det även ett K 300 f/2.8.

Har dessvärre ingen som helst aning om priser...

Med vänlig hälsning
Roland

ME Supern är en underbar kamera , har haft en själv men slutaren la ner :(
De konstiga knapparna är för att ställa in tiden manuelt :)

Apropå prisidé så köpte jag mitt hus för ett halvår sedan för 1500:- , hoppas det kan vara till hjälp

Mvh David Rönnlund

ANNONS
Götaplatsens Foto