Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Infoga bilder i bloggen...

Produkter
(logga in för att koppla)

jerrysoderberg

Aktiv medlem
Hej.
Jag har ett problem med bloggen. När jag försöker infoga en bild i ett nytt inlägg från mobiltelefon så får jag upp meddelandet "URL till vald bild" i rutan för bildval oavsett hur jag än gör. Resultatet blir detsamma för alla flikar. Jag testade att kopiera in bildens URL men då kom samma meddelande i ruta 2. Jag använder Chrome, telefonen är Xiaomi Redmi Note 8 Pro och Androidver är PPR1.180610.011 MIUI är ver. 11.0.3.0(PGGEUX.
Om någon vet vad jag gör fel eller varför det inte funkar tipsa mig. Det vore bra att kunna lägga upp bilderna direkt, som i andra sociala medier.../Jerry
 
Senast ändrad:

pdahlen

Aktiv medlem
Klickar du på bildsymbolen och går in och väljer en bild i bildbiblioteketet? Vet inte vad som är fel. Men jag har iPhone och kan inte ladda upp de jpg filer som telefonen skapar, men jag får något annat felmeddelande. Jag skapade dock en blogg på något sätt en gång, tror jag tog en skärmbild av bilden eller något liknade och då fungerade det
 

jerrysoderberg

Aktiv medlem
Tack för svaret.
Jag har provat olika vägar men det funkar inte för mig. Troligen är inte Fotosidans programvara kompatibel med min Androidversion. Får
gå in på bloggen när det finns tillgången till en dator. Tyckte det skulle vara smidigt med telefon bara.
Uppladdningen från telefon till facebookbloggen funkar. Det kan vara en ide att blogga på facebook och bara länka den på FS.... Det kanske fungerar
 

Falumas

Aktiv medlem
Fungerar fint hos mig. Kör Android.


Var svårt att se att en sidbrytning som blev pga mobils lilla skärm inte fanns på riktigt, men bilderna kunde jag infoga via mobilen.
 
ANNONS