Annons

Inga mail...

Produkter
(logga in för att koppla)

Haraldus

Aktiv medlem
Jag får numera inga mail t ex när något händer i en tråd jag deltagit i. Orsaken är troligen att min mailserver gör refuse på inkomna mail som innehåller mitt eget namn eller min mailadress. Detta är en funktion jag lagt in för över ett år sedan efter samråd med [email protected] för att spärra spam.
Måste Fotosidans mail innehålla ens eget namn eller mailadressen? I så fall får jag väl byta till Hotmail eller Yahoo... ...om det nu är så att Fotosidans mail ändrats så att de innehåller ens namn... Jag vet inte eftersom jag inte fått några sedan ändringen...
Eller är det något annat som hänt?
/Harald

Vad menar du "mail som innehåller mitt eget namn eller min mailadress" - att det förekommer i brevttexten?

Nej. Om mitt namn finns i fältet Ämne så konstaterar mitt spamfilter att det är ett spam. Normalt brukar folk som skickar mail inte, som ämne, ange adressatens namn men de som skickar spam brukar göra detta.

Spamfiltren kontrollerar normalt aldrig vad som finns i mailets text och det gör inte heller mitt spamfilter.
/Harald

Ok, men jag kan dock inte komma på något mail där vi har mottagarens namn eller epost i Subject.

Har du några andra bevakningar på Fotosidan förutom forumets? Kommer sådana mail fram?

Hej igen,
Det sista bevaknings-mailet jag fick var 2010-01-28… men när jag kollar mina bevakningar så är alla avmarkerade och Nya svar på kommentarer finns inte med…!

Dvs fel av mej!
Ursäkta!

Antagligen avmarkerades bevakningarna vid någon uppdatering och det borde jag ju först kollat upp!

Tycker att FS fungerar väldigt bra och här finns folk som kan det mesta! Hade ett klurigt fel med Windows 7 och ställde en fråga på ett Windows-forum utan att få någon vettig lösning. Ställde frågan här och fick omedelbart flera svar som löste problemet!
/Harald

Jag får tydligen inga FS-mail numera eller också kastas alla mail bort av mitt spamfilter. Satte ett Ämnesverktyg -> Prenumerera på -> Omedelbart e-postmeddelande på Diskussioner ”Mac el pc?” vid 12-tiden idag men jag har inte fått något mail. Har även satt flera prenumerationer på Ämnesverktyg… …men inga FS-mail alls…
Jag har tydligen något fel på min user…?
/Harald

Jag har inte fått något enda...
Tyder på att mitt spamfilter gör refuse på dessa mail.
Har texten i fältet Ämne ändrats vid den nya versionen av FS?
/Harald

Vi har inte ändrar något runt mailen i uppgraderingen för ett par veckor sedan.

Föreslår du slår av ditt spamfilter, eller ställer in så du får spam till en separat mailbox, så du kan se hur de ser ut och justera reglerna, godkänna den domän de skickas från etc.

ANNONS
Götaplatsens Foto