Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ingen Fotomässa i Göteborg 2012

Produkter
(logga in för att koppla)

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Läkarstämman liksom en del andra mässor ock konvent har flyttat till Göteborg på grund av bl.a. bättre tillgänglighet, närmre centrum mm, detta kan nog inte ses som en tillfällighet.
Det kanske är billigare också för arrangörerna i Göteborg. Ett problem i Stockholm är ju också att det ibland är svårt med hotellrum om flera stora evenamang går samtidigt. Det är ju tur att Fotomässan ligger sent på hösten för om det krockat med sommarturismen så hade det säkert varit ännu värre.

Fotomässan har ju vuxit starkt också sedan den flyttat från Nacka Strand till Stockholmsmässan.

Jag är inte lika säker på att det verkligen spelar någon större roll om en mässa ligger inne i staden eller en kvart från centrum med pendeltåg. Tidsavstånd är det som räknas i städer som Stockholm och inte fysiskt avstånd. Det var ju nästan sämre för flertalet när den låg i Nacka Strand med bussförbindelserna även om avståndet rent fysiskt förmodligen är ännu kortare än till Älvsjö. Nacka Strand var annars perfekt för mig som bor i Waxholm för jag kunde ju t.o.m. åka Waxholmsbåten dit.

Men visst ligger Svenska Mässan hyfsat till i Göteborg.

Jag tror dock inte Stockholm har det minsta att frukta från Göteborg som konferensstad.
 
ANNONS