Annons

Inkaleden med kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Moonkin

Medlem
Hej!

Jag ska åka till Peru nästa år och vill passa på att ta fina (natur)bilder. Har inte fotat så mycket men lekt lite med en gammal systemkamera som jag fått från farsan.
Det är en Olympus och jag undrar om man bara kan köpa ett nytt digitalt olympuskamerahus och använda objektiven? Eller ni kanske måste veta vad kameran heter innan...

Är inte heller säker på om jag vill ha en systemkamera eftersom jag ska bla. gå inkaleden. Kameran får gärna tåla lite och ha bra batteritid.

Har funderat på en Konica Minolta Dimage Z6 eller något men jag vet inte...har ni några förslag?
Kameran får inte kosta skjortan eftersom resan redan gör det!

Tack på förhand!

/Elle

Ska du dit med en digitalkamera ska du ha några st. extra batterier med dig eftersom Incaleden tar mellan 3-5 dagar.

Egentligen så behöver jag inte köpa nytt men jag vill gärna se hur bilderna blir på plats...

har en Olympus Mju Mini men saknar att kunna zooma o mixtra...går inte alltid att ta de kort man vill

Hejsan!

Det som är mest användbart på Inkaleden är vidvinkel, då det är grymma vyer vart man än vänder sig ute på leden. MEN, sista dagen kommer man fram till en plats fär man får beskåda Macchu Pichu i soluppgången och då önskar man sig ett tele, typ 200 mm. Finns ingen som helst elektricitet längs leden, så se till att ha med extra batterier för du kommer knäppa många bilder!

ANNONS
Götaplatsens Foto