Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inställning Leica SL601

Produkter
(logga in för att koppla)

penil

Medlem
Jag äger en SL sedan några dagar. Skulle vilja att bilden blir kvar på displayen när jag tagit den utan att behöva trycka på någon knapp varje gång . Kan någon hjälpa mig med den inställningen, tack!
/Peter

Kanske här

In order to increase battery life, you can have the monitor and/or camera switched off automatically after a specified period of time.
Setting the function
1. In the menu's SETUP section, select Power Saving,
2. in the sub-menu, Auto Power Off or Auto LCD Off, and
3. the desired settings in the respective submenus.
If these functions are active, the camera switches to energy-saving standby mode or the monitor switches off after the selected time.

Den står står redan i ”power saving mode” off, så det är inte där man ändrar det. Som det är nu så behöver man trycka på en funktionsknapp 2 ggr för att se bilden, så det är inte hela världen!
MEN det hade ju varit trevligt om man slapp!!

Jag äger en SL sedan några dagar. Skulle vilja att bilden blir kvar på displayen när jag tagit den utan att behöva trycka på någon knapp varje gång . Kan någon hjälpa mig med den inställningen, tack!
/Peter
Nu äger jag ingen SL men väl en Leica M. På min M så finns det under Auto Review ett val kallat ”Permanent” som gör det du vill. Kanske funkar det likadant på din SL?

ANNONS
Götaplatsens Foto