Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

inställning

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
har en D40x och någon inställning har jag gjort så jag inte får till den igen.. det som sker är att när jsg tar ett kort... så det som är vitt i objektet blinkar vit....svart...vit...svart????

Tryck upp eller ner på d-paden tills du blir nöjd. Det du har nu varnar för att delar av bilden är överexponerad.

överexponerad... okej... men om en bild ör överexponerad hur åtgärdar man det... ändrar man slutare... bländaren....
d-paden är vad?

Exponeringskompensation, tryck ner +/-knappen som finns brevid avtryckaren och vrid på det bakre hjulet.

Kanske dags att kolla igenom manualen?

det förstod jag men jag vill inte ha denna visning på korten... att det blinkar vit...svart om vartannat...det får jag inte bort

i värsta fall sätt kameran tillbaka till factory default , vilket du kan läsa om i manualen , då får du garanterat bort det.

"d-pad" torde syfta på stykorset till höger om skärmen.
tryck uppåt eller neråt (flera gånger) när det blinkar.

tack... en fråga... då man åller på att lära sig.. finns det någon bra sida där man kan lära sig hur ett bra histogram för ett kort ska se ut och hur man ändrar så att histogrammen blir bra ifrån dåliga histogram?

Gör en "green dot reset" så får Du tillbaka de ursprungliga fabriksinställningarna.

Edit: Alltså tryck ner de bägge knapparna med grön prick samtidigt i ett par sekunder.

tack... en fråga... då man åller på att lära sig.. finns det någon bra sida där man kan lära sig hur ett bra histogram för ett kort ska se ut och hur man ändrar så att histogrammen blir bra ifrån dåliga histogram?

någon som vwt en bra sida på internet ang detta med histogram

Med all respekt så ger sökordet

histogram

på Google en massa relevanta träffar. Såväl på svenska som engelska. Jag skulle väl ungefär säga att vilket som helst av de tio första träffarna är relevanta och informativa.

ANNONS
Götaplatsens Foto