Annons

Instagram redigering

Produkter
(logga in för att koppla)

doris32

Ny medlem
hej
jag har ett problem som jag inte vet vart jag skall vända mig till.
jag fotar dagliga livet,semestrar bla med mobilen. bilderna redigerar jag i Instagram, laddar upp bilden för att sedan ta bort den på Instagram. sen sparas bilderna i min mapp på mobilen. Finns säkert bättre sätt men detta är så jag gör.
Jag dokumenterar familjen och livet som sedan blir fotoböcker ett stort antal per och och som har stort värde för mig.
Nu till problemet: alla bilder har alltid redigerats i slutformat Jpeg. Helt plötsligt så sparas bilderna i webpicture. jag kan ej ladda upp dem till FB och jag kan ej ladda upp dem till programmet i Blurb där jag gör mina böcker. har försökt och kolla in inställningar men hittar inget.
öppnar jag upp bilden på datorn så står det att bilden är låst, jag kan byta till jpeg men så kan jag ju inte göra på varenda bild jag tar.
håller snart på att riva av mig håret då jag inte vet vart jag ska vända mig eller hur jag ska göra för att få det rätt
mvh Annelie
 

Comanche

Aktiv medlem
Ladda ner lightroom och använd den istället för redigering, då bibehåller du bilden i raw-format hur många gånger du än ändrar och redigerar. Du förlorar mycket data när du skjuter i Jpeg men det är upp till dig. Om du redigerar i lightroom så bibehåller filen i den format som du hade från början.
 
ANNONS