Annons

Internetbutiker...

Produkter
(logga in för att koppla)

Freetime

Aktiv medlem
Så här gör jag... Kollar prylar i vanliga butiker, klämmer och känner till jag vet vad jag vill ha. Sen kollar jag priser på nätet och köper där. (gäller lite dyrare saker).

Vilka internetbutiker tycker ni är bäst?

www.cyberphoto.se Är den som jag tycker verkar bäst, de omsatte 123 000 000 sek + moms förra året.
 
Vet inte om du är ironisk (hoppas det). Tror inte det kommer finnas så många "vanliga butiker" kvar för det lär vara svårt att gå runt på kunder som bara tittar och klämmer./CA
 
Jag är hittills väldigt nöjd med Inet.se. Snabba leveranser om grejorna finns i lager och hyfsade priser.

Får väl erkänna att jag klämde på en Ixus 850IS på OnOff (dock utan att bli antastad av en försäljare) och sedan köpte den hos Inet. Kändes inte så intressant att stödja den lokala OnOff-butiken när det visade sig att de var hela 1100:- dyrare än Inet...
 
Freetime skrev:
Så här gör jag... Kollar prylar i vanliga butiker, klämmer och känner till jag vet vad jag vill ha. Sen kollar jag priser på nätet och köper där. (gäller lite dyrare saker).

Vilka internetbutiker tycker ni är bäst?

www.cyberphoto.se Är den som jag tycker verkar bäst, de omsatte 123 000 000 sek + moms förra året.

Tröttsamt! Jag är medveten om att många gör som du beskriver, men att berätta det utåt och dessutom verka stolt över det gör mig ganska irriterad. Hur schysst är det mot de som driver butik och tar hem produkter för visning för dyra pengar? Har du någonsin tänkt på det moraliska felet i sammanhanget och det dåliga exemplet du ger? Ibland de yngre generationerna verkar det vara vanligare med det här betendet, men vi som är något äldre borde kunna vara ett bättre föredöme. Jag skäms...
 
Re: Re: Internetbutiker...

Marcus Hellberg skrev:
Tröttsamt! Jag är medveten om att många gör som du beskriver, men att berätta det utåt och dessutom verka stolt över det gör mig ganska irriterad. Hur schysst är det mot de som driver butik och tar hem produkter för visning för dyra pengar? Har du någonsin tänkt på det moraliska felet i sammanhanget och det dåliga exemplet du ger? Ibland de yngre generationerna verkar det vara vanligare med det här betendet, men vi som är något äldre borde kunna vara ett bättre föredöme. Jag skäms...

Hej!
Det är möjligt att du skäms det gör inte jag trots att jag till hör den äldre generationen 54 år. Det finns tillfällen då man får klämma och känna. Det är bara att besöka de fotomässor där firmorna är representerade.

/Per
 
Re: Re: Re: Internetbutiker...

PerLars skrev:
Hej!
Det är möjligt att du skäms det gör inte jag trots att jag till hör den äldre generationen 54 år. Det finns tillfällen då man får klämma och känna. Det är bara att besöka de fotomässor där firmorna är representerade.

/Per

Frågeställaren gjorde det klart och tydligt att det var i "vanliga butiker" som han gjorde sin rekonditionering.

Vill man chansa, låna sin grannes kamera eller besöka fotomässor för att testa har jag inte det minsta emot att man gör sina inköp på nätet. Om mitt inlägg går att tolka så, då ber jag om ursäkt.
 
Re: Re: Re: Internetbutiker...

PerLars skrev:
Hej!
Det är möjligt att du skäms det gör inte jag trots att jag till hör den äldre generationen 54 år. Det finns tillfällen då man får klämma och känna. Det är bara att besöka de fotomässor där firmorna är representerade.

/Per
Det är väl en jävla skillnad på en fotomässa och att gå i butik.
 
Re: Re: Re: Re: Internetbutiker...

Enicar skrev:
Det är väl en jävla skillnad på en fotomässa och att gå i butik.

Hej!

Det är väl klart att det är skillnad, men jag ville bara nämna att mässor är ett utmärkt sätt att klämma och känna.
Jag måste nog ansluta mig till butiks klämmarna, det är också ett utmärkt sätt att klämma och känna.

/Per
 
Per, Joakim mfl. som uppenbarligen tycker att det är ok att utnyttja en tjänst utan att betala för den. Var drar ni er moraliska gräns, eller har ni ingen?

Exempel: Om ni ska bygga ett hus och går till en firma med en arkitekt. Han lägger några timmar på att skissa upp ett hus åt er. Kan ni tänka er att ta den ritningen och säga tack-jag ska fundera lite för att sedan gå till en annan firma med den som gör jobbet lite billigare?

En annan tanke. Hur ska butikerna göra för att överleva om alla gör som ni? Ska de ta betalt för att man ska titta på prylarna eller har ni något annat förslag? Eller bryr ni er helt sonika inte om butikerna överhuvudtaget, för egen vinnings skull?

Mina inlägg låter kanske lite hårda men jag blir, som jag skrev tidigare, ganska irriterad på folk som inte tänker längre än vad näsan räcker och bara ser till sitt eget.

What goes around comes around, I hope!
 
Glöm aldrig att det är dyrt att köpa billigt.
Man får vad man betalar för.

I butiken får du rådgivning, service och fullgoda garantier. Och fotonörden kan få lite välbehövlig social träning på köpet. Det är värt någonting. Betala för det, snåljåpar!
 
chrahl skrev:
Vet inte om du är ironisk (hoppas det). Tror inte det kommer finnas så många "vanliga butiker" kvar för det lär vara svårt att gå runt på kunder som bara tittar och klämmer./CA

Varför försvann kameradoktorn? Om jag bestämt mig för en kamera/objektiv i 6000:- klassen kan jag mycket väl tänka mig att spara 500:- och köpa den på internet.
 
Marcus Hellberg skrev:
Ni ska bygga ett hus och går till en firma med en arkitekt. Han lägger några timmar på att skissa upp ett hus åt er. Kan ni tänka er att ta den ritningen och säga tack-jag ska fundera lite för att sedan gå till en annan firma med den som gör jobbet lite billigare?

Tack för den liknelsen!

Tyvärr förekommer detta också i verkligheten. Men, arkitekten har i alla fall stöd i upphovsrättslagen och kan stämma snyltaren... :-]
 
Freetime skrev:
Om jag bestämt mig för en kamera/objektiv i 6000:- klassen kan jag mycket väl tänka mig att spara 500:- och köpa den på internet.

Skitbra! Då medverkar du till att det kommer försvinna fler butiker. Väl utnyttjad konsumentmakt!
 
Jag ska besvara er alla lite senare, min andra hälft drar i mig nu.

Misstolka mig inte som att jag aldrig handlar i vanliga butiker och bara kollar in sakerna, vissa saker vill man ha personlig service och då handlar man gärna i en specialbutik för några kronor mera.
 
Jag handlar det mesta av min fotoutrustning hos min lokala fotohandlare. Men vi diskuterar ofta om priset och brukar komma överens. Ett högre pris än internett handeln är motiverat, för jag slipper transportkostnad, jag får service och han tar besväret om något går sönder. Därtill så får jag känna och klämma på produkterna innan jag bestämmer mig. Jag behöver t.ex. inte ta med hem ett objektiv som felfokuserar.
Jag vill att min lokala fotohandlare överlever.
För min egen bekvämlighet om intet annat.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Internetbutiker...

PerLars skrev:
Hej!

Det är väl klart att det är skillnad, men jag ville bara nämna att mässor är ett utmärkt sätt att klämma och känna.
Jag måste nog ansluta mig till butiks klämmarna, det är också ett utmärkt sätt att klämma och känna.

/Per

Att slå någon på käften och ta deras plånbok är också ett utmärkt sätt att tjäna pengar. För den ENA PARTEN!!!
 
ANNONS