Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Interpoling av bilder i PS

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Hej.
Är det NÅGON som ENKELT kan beskriva/berätta för mig hur man INTERPOLERAR bilder i Photoshop?

Juste !!!!!!!

Gå in på menyn Image och sen Adjust size. Men jag rekomenderar det inte, de blir väldigt fult. Försök i stället få tag i interpolerings program tex. Geniune fractals.

Prova i Photoshop. Jag såg en jämförande test nånstans där man interpolerade samma bild i Photoshop och Genuine Fractals. Genuine Fractals var bättre men bara marginellt.

Ska man verkligen interpolera?

Det beror på vad din bild slutligen ska skrivas ut på. Din egen skrivare, ett fotolabb eller kanske ett yrkeslabb.

Ett bra labb har utrustning som "fixar" din bild bättre än vad du kan göra i PS. Många labb skriver ut med 400 dpi, men även en fil med låga 150-200 dpi kan se väldigt bra ut.

Jag använder Fred Mirandas IS-action till Photoshop med utmärkt resultat. Version 1.1 var gratis under en period, men den är ersatt av v2.0 vilken kostar 9,50$.

Kan beställas (exempel finns också att beskåda) härifrån.

ANNONS
Götaplatsens Foto