Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Iphone XS vs SE 2020

Produkter
(logga in för att koppla)

Bossen13

Ny medlem
Hej, jag fotar och filmar ganska mycket natur och djur (framförallt häst). Vad har ni för erfarenheter av film och foto med Iphone XS och SE (2020) vilken av dessa mobiler som ger bäst resultat eller bedömer ni att de är likvärdiga?
 

ErlandH

Aktiv medlem
SE har väl bara en kamera, Xs har ju två varav en med längre brännvidd. Sen är ju SE nyare och kan därför ha andra mindre fördelar, men inga avgörande tror jag.
 

Måns H

Aktiv medlem
Har en Iphone SE 2020. Den har en 12 MP kamera på baksidan. Den kameran är rejält vidvinklig, motsvarande 28 mm på en 24x36 mm sensor. Sensorn pytteliten. Mjukvaran är fantastisk, kramar ur allt som går ur bilderna så att de passar amerikansk smak.

Men tyvärr så är mjukvaran också fantastiskt klåfingrig. Då man sätter på apparaten kommer det tips och förslag fast jag vill plåta. Nu står det att mina bilder cureras medan kameran laddas. Vad betyder det? Och så gör den bildspel, med skärande musik, där den lagt in texter på mina bilder.
 
ANNONS