Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

iPod som mellanlagring

Produkter
(logga in för att koppla)

gors

Aktiv medlem
Nu blir det lätt att välja mellanlagring för oss som förutom fotografi också gillar Apple och musik.

Belkin har släppt ett tillbehör till Apple's fenomenala MP3-spelare iPod som gör att man kan tanka över bilder från Compact Flash, Smartmedia och ett antal andra kortformat.

Inte en dag för tidigt.

Nix, ser riktigt trevligt ut - perfekta tillbehöret till iPod:en / kameran! 40GB smidigt portabelt fotomedium är inte alls dumt :)

gors skrev:
Nu blir det lätt att välja mellanlagring för oss som förutom fotografi också gillar Apple och musik.

Belkin har släppt ett tillbehör till Apple's fenomenala MP3-spelare iPod som gör att man kan tanka över bilder från Compact Flash, Smartmedia och ett antal andra kortformat.

Inte en dag för tidigt.

yipppppiiiieeeeee!!!
what a difference a day make... här lämnar man internet i ett dygn o när man kommer tillbaka har allt förändrats. En A1 kostar under 10000 o man kan använda ipod som mellanlagring, strålande tider, härliga tider... Tack för tipset!

... men så jäkla smidig var ju inte Belkinprylen... den ser ut som om den är dubbelt så stor som lilla läckra Ipod...

Re: Re: iPod som mellanlagring

KGS skrev:
... men så jäkla smidig var ju inte Belkinprylen... den ser ut som om den är dubbelt så stor som lilla läckra Ipod...

Om jag tolkar texten rätt beror det på att firewiresladden till datorn ligger inpulad i enheten.

I såna fall förlåter jag dem. Sladdar är jag bra på att glömma.

Glöm inte att medela våra fotovänner att även Windows användare kan njuta av apples programvara till Ipoden nu.

Hoppas på en smidigare lösning i nästa generation ipod...MVH Nicke

Calle S skrev:
Kan man kolla på bilderna i iPoden?

Näpp. Bara lagra tyvärr.

Nu förstår jag förresten varför medialäsaren är så stor. Den innehåller fyra batterier också. Det lär väl behövas...

Undrar hur pass snabb den är.

gors skrev:
Näpp. Bara lagra tyvärr.

Nu förstår jag förresten varför medialäsaren är så stor. Den innehåller fyra batterier också. Det lär väl behövas...

Undrar hur pass snabb den är.
Ja, som bildtanklösning känns den inte rätt; kan inte kolla bilder, den kräver en lös enhet för minneskorten, tydligen rätt stor. 3295:- för varianten på 10GB, sen tillkommer minst en tusenlapp för kortläsaren.´..

gors skrev:
Calle, jag är medveten om att det här är fel tråd, men har du kollat in YFOs FlashTrax?
Ja, den finns på Zebramedia också. 4510:- inkl moms, 30GB. Ganska intressant, även om jag är lite orolig över att monitorn "viks" upp. Rörliga delar ska undvikas... Kim Wallung här på FS har en.

Calle S skrev:
Ja, som bildtanklösning känns den inte rätt; kan inte kolla bilder, den kräver en lös enhet för minneskorten, tydligen rätt stor. 3295:- för varianten på 10GB, sen tillkommer minst en tusenlapp för kortläsaren.´..

Absolut. Är det bara en mellanstation man behöver så ger den inte mycket för pengarna. Men om man ändå har för vana att släpa med en MP3-spelare och bara behöver mellanlagring någon enstaka gång då och då så är det en perfekt lösning. Som macanvändare får man lite andra plus också, som att den tankar över all information från planeringskalender och telefonbok när man synkar den med datorn.

Dessutom har iPoden lärt sig att spela in ljud (med ännu ett tillbehör, naturligtvis) vilket gör den användbar vid intervjuer och för minnesanteckningar.

Nä, jag lutar nog åt att det får bli en iPod till slut.

Re: Re: iPod som mellanlagring

KGS skrev:

Precis. Den borde varit hälften så stor. Sladd/dockstation har man ju ändå.
Bra ide' ändå, särskilt som min ipod alltid hänger med i fotoväskan på resor (lämnar den inte gärna på hotellrummet) men två plylar att mickla med när man ska tanka ur kortet?... vi får se när den kommer ut.

hmmm...enligt manualen klarar ett set batterier (4xAAA) bara att överföra runt 3Gb data. Inte alltför imponerande.

JAG HAR KÖPT EN iPOD!!!

Fick den förra veckan! Den är underbar!

Jag köpte 20GB varianten, för den större varianten blev så himla dyr... Jag älskar det faktum att jag tar min MP3 spelare, pluggar bara i firewiresladden och kör så det ryker. Jag förstår inte vad ni pratar om ni som snackar om minneskort... pratar ni om nån annan bärbar hårddisk? Använder inga lösa kort till min pod.

Vi pratar om ett nytt tillbehör till iPod:en som släpptes igår - ett box som låter dig dumpa dina foton ner på iPoden (och sedan kan du plocka dem direkt från iPoden till datorn över firewire...).

För oss som redan har en iPod (eller vill ha iPod + portabel fotominnesbank i ett!) så är det nog välinvesterade 1200:- för att utöka iPod:ens funktion...

ANNONS
Götaplatsens Foto