Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jämförelse 200D coh 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

falke

Aktiv medlem
Jag har sökt men inte hittat någon jämförelse av bilder tagna med dessa kameror. Med tanke på bytet av sensor mm. är jag framförallt intresserad av:

1. Brus vid höga ISO
2. Snabbhet och precision i autofokus

Finns det någon sådan jämförelse någonstans?

P.S. Jo jag vet att det bara finns förproduktionsexemplar av 300D men det kan ju ändå ha skrivits något D.S.

Senast ändrad:
Om du avser D200 resp. D300, så ska D300 vara märkbart bättre bl.a när det gäller brus-egenskaperna och AF. Detta enligt de tekniska specarna... Återstår att se i praktiken, när D300 börjar trilla ut på marknaden.

Fridens
Oscar

Jo det är naturligtvis d300 jag menar... jag är ju mera inne på den omvända siffer/bokstavs-ordningen, av lätt förklarade skäl... ;o)

Det börjar ju läcka ut jämförelser på Sony A700 som i vissa stycken liknar D300 med liknande sensor, så varför kan det inte börja kmma mer detaljerad info här också. Det är ju ett ganska stort antal personer som har fått låna/prova kameran.

Blärk, det är svårt det här. Ska man byta märke från Canon till Nikon eller Sony, eller köpa en begagnad 1D mark II eller helt enkelt gå på 40D?

Hur som helst, tack Stefan!

ANNONS
Götaplatsens Foto