Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jätte dum fråga behöver hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)
För en prylbög så finns det mycket roligare alternativ än lilla, plastiga 350D! Den är bäst i bildkvalite men marginalerna är små och Nikon D70 bör tilltala dig mer med sitt klart maffigare utseende och bättre känsla.

Vill du ha riktig storlek, känsla och mycket knappar så är det Konica Minolta Dynax 7D som gäller, kostar dock som en 20D men har en överlägsen känsla...

Harry_ skrev:
har STOORA problem
jag är en pryl galen person som vill köpa nästan allt jag ser
byter mobil 2-3 gånger om året
byter kamera min. 1gång om året

ps. byter mobil nästa vecka igen
det blir en SE K750 ;)

Om du har så gott om pengar att du kan köpa grejjor bara för att lägga i byrålådan, så varför inte göra något nyttigare med dom? Det finns ju tex Rädda barnen, sos barnbyar, röda korset mfl som behöver varenda krona dom kan få.
/Affe

jag har inte så mkt pengar
jobbar inom handels kan slå vad om att du tjänar mer än va jag gör
men jag kan säkert spara mer än va du gör

Detta är ju ett mycket vanligt fenomen idag!

Vi får ett dataerbjudande på företaget jag jobbar på & vissa är helt köpgalna (jag bara lite;-)

Vissa som vid förra erbjudandet köpte 300D köper nu 20D (alt. 350D), flera av dem har knappt rört sina 300D under det år dom haft den...

Själv så är jag prylintresserad men då inte nödvändigtvis av det allra senaste. Dessutom så köper jag inget dyrt som jag inte är säker på att jag kommer att använda.

Jag är mer fotointresserad än prylgalen...

Huruvida detta fenomen är sunt kan man ju diskutera. Självfallet så kan man sluta att köpa prylar & skänka bort pengarna till välgörenhet, detta gäller ju dock oberoende av om man är prylgalen eller ej.

350D är ju inte det värsta som finns, det är ju den billigaste mini modellen. (jag räknar 300d som utgången och nerlaggd).

Det är ju Canon 1Ds mk II du ska ha. På med några L objektiv (gärna långa vita) så kan prylbögen innom dig vara lugn ett litet tag.

ANNONS
Götaplatsens Foto