Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Jag en Canon-användare

Produkter
(logga in för att koppla)

Dockland

Avslutat medlemskap
Tjena.

Jag har fotat med Nikon analog 801s hus, men har sedan digitala kamera"eran" använt mig av Canon.

Nu läser jag om D3 på Dpreview och vill ha denna kameran, mest för fokuspukterna, FF och dubbla CF kort.

Vad ligger den på i pris här i sverige?
Är den kompatibel med alla Nikonobjektiv såsom min 801á ?

EOS 1D MK II & III har "mnga" focus punkter och dubla kortplatserm, dock 1 CF och en SD, focus punktern aär något färe än D3 men enl mig klart tillräckligt.

Sedan finns det säkert andra fördelar med Nikonen som Canon inte har och vise versa ...

Kameran kostar ungefär 47995 kr i Sverige. Man kan använda alla objektiv typsiskt avsedda för F801.

Då det gäller objektiv äldre än AI-indexerade objektiv får man kolla upp lite specifikt vad som passar på D3:an eller inte.

perisak skrev:
Kameran kostar ungefär 47995 kr i Sverige. Man kan använda alla objektiv typsiskt avsedda för F801.

Då det gäller objektiv äldre än AI-indexerade objektiv får man kolla upp lite specifikt vad som passar på D3:an eller inte.

Tusen tack för svaret.

Tim

Kompatibilitetstabell

Hej!

www.nikon.se under "Supportcenter" så kan du hitta en lista med tillgängliga funktioner för alla äldre objektiv och t o m ca slutet av 2006 i dokumentet "Kompatibilitetstabell för kameror och objektiv från Nikon"

Lycka till!

ANNONS
Götaplatsens Foto