Annons

Jag får inte till det !

Produkter
(logga in för att koppla)

Stisse

Aktiv medlem
Hej !

Satt och gick igenom gamla bilder och hittade en bild som jag tyckte var ganska fräck. Bilden behöver fixas med om den skall vara någon att ha.
Jag satt med Photoshop och beskärde hit och dit och mekade, men får inte till den så den känns spännande.

Hur skulle du göra med denna ?

http://www.digital-dreams.nu/images/sky.jpg

MVH

/Stefan Krantz

Tycker att du ska lämna bilden oskuld som den är.
Beskär inte!

Ev att du kan ta bort båten och fågeln. Men inget annat...

Synd att bilden inte var liggande. Det hade gett bättre effekt tycker jag.

Fågel, båten och varför inte elstolparna som syns mycket bra i orginalstorleken kanske du skulle ge dig på OM du nu ska ge dig på den.

Stisse skrev:
Hej !

Satt och gick igenom gamla bilder och hittade en bild som jag tyckte var ganska fräck. Bilden behöver fixas med om den skall vara någon att ha.
Jag satt med Photoshop och beskärde hit och dit och mekade, men får inte till den så den känns spännande.

Hur skulle du göra med denna ?

http://www.digital-dreams.nu/images/sky.jpg

MVH

/Stefan Krantz
jag förstår ditt dilemma. Något känns fel med bilden och jag kunde inte se några öppningar för förbättringar heller. Det blir lite oharmoniskt vid horizonten och där himlen tar vid, Samtidigt är ljuset vackert just där, men det stämmer inte helt för mig.

Precis som ni andra så satt jag också och tittade, och tittade.
Det jag kom fram till var att (för mig) bilden behöver vridas aningen motsols??? trots att horizonten ligger rakt.

Och ett sätt att förstärka den vackra himlen är att duplicera lagret, välj "Efterbelys färg", duplicera lagret igen, välj "raster", och lek sen med opaciteten på lagren om det blir för kraftigt.

Bilagor

• sky_.jpg
    sky_.jpg
    18.7 KB · Visningar: 615
lazze_gurra skrev:
Precis som ni andra så satt jag också och tittade, och tittade.
Det jag kom fram till var att (för mig) bilden behöver vridas aningen motsols??? trots att horizonten ligger rakt.

Och ett sätt att förstärka den vackra himlen är att duplicera lagret, välj "Efterbelys färg", duplicera lagret igen, välj "raster", och lek sen med opaciteten på lagren om det blir för kraftigt.
Ja det var nog det som fattades för mig . Att man rättade upp bilden fast den egentligen var rak från början. Den blev betydligt behagligare att titta på nu.

Tack för alla ideer och förslag.. Vet inte riktigt än hur jag skall göra med den, men nu har jag lite mer att leka med..
Tycker bilden är bra så det känns trist om man inte kan få till den.

Tack

/Stefan Krantz

ANNONS
Götaplatsens Foto