** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Jag mötte Lassie (fotorelaterat)

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag inte bara såg utan även pratade med Einar Andersson förra veckan. Fotografernas fotograf!
Plats: Clas Ohlson i Kista

Puh...

Nu funderar jag på att sluta fota ;-)

r

/coolt att upptäcka Lassietråden veckan efter/
 
Roben skrev:
Jag inte bara såg utan även pratade med Einar Andersson förra veckan. Fotografernas fotograf!
Plats: Clas Ohlson i Kista

Puh...

Nu funderar jag på att sluta fota ;-)

r

/coolt att upptäcka Lassietråden veckan efter/

F-låt, men...vem är det? *Hukar mig*
 
Roben skrev:
Skärpning anmodas!

här finns lite matnyttigt:
http://www.hovtramp.se/einar.htm

en trevlig artikel.

;-D
Ska man referera till någon som Fotografernas Fotogra bör väl vederbörande vara känd för annat än hästbilder kanske ;-)
Nu är han väldigt duktig på hästbilder men jag kan inte påminna mig att jag har hört talas om honom i något annat sammanhang.
Jag tycker att Arne och Mattias är ursäktade.

*Hukar mig oxå* för nu kommer det väl ett jättelångt CV som jag har missat ;-).

---/Thomas
 
Det här var tiden långt före det att mitt fotointresse tog fart, året var väl 1997 eller möjligen 1998 och jag gjorde ett av mina besök på Nürburgrings gamla Nordslinga för att köra lite men min sportbil på den så kallade ”Touristenfahrt” där banan är öppen för allmänhetens åkning.

En dag kom en person fram på parkeringen med massa kameragrejor hängande runt halsen och frågade om han fick ta lite bilder och eventuellt åka med några varv. Han påstod sig ha noterat min flinka framfart och gillade färgen på bilen – den skulle göra sig perfekt på bild.

Jag var väl så där måttligt intresserad av att få massa extra vikt i bilen och hans snack om att han var fotograf och höll på med ett reportage för amerikanska Sports Illustrated avfärdade jag väl mest som ett försök att snacka sig till en åktur.

Nåväl, personen ifråga var dock väldigt trevlig och vi pratade en del och det blev något varv och han knäppte lite bilder. Vi skildes åt och han lovade att skicka några kopior av bilderna som tack för hjälpen och lämnade över sitt visitkort.

När jag kom hem skickade jag ett mail (eller om det möjligen var fax på den tiden) och efterfrågade bilderna men fick aldrig något svar. Jag tog det som en bekräftelse på att mitt antagande om att det mest var snack det där med Sports Illustrated och visitkortet hamnade i någon låda och ligger väl där än.

Historien föll snart i glömska – ända tills för någon månad sedan. Då läste jag en fototidning som hade ett reportage om en av världens mest berömda och framgångsrika sportfotografer – Bob Martin! Då kom minnena tillbaka - visst var det en och samma person som jag stött på där nere för så många år sedan!

Att han kan knäppa en och annan bra bild framgår om inte annat av www.bobmartin.com

Där ser man...
 
En bekant höll på att köra över en vimsig fotgängare, som visade sig vara Siewert Öholm. Hon kände tyvärr igen honom alltför sent, när hon redan hade hunnit bromsa. För detta har hon blivit hårt pikad.
 
Denna tråd måste få leva vidare!

Min kompis har frågat Rickard Wolf om hon fick kalla honom Ricky.

Min mormor har en tavla hemma som hon på lösa grunder tror vara målad av Prins Eugen.

En annan kompis har dejtat Lotta Engbergs styvbror, med Linda Bengtzing som konkurrent. Samma kille som var munsårskillen i Anti-reklamen, för övrigt.

Starstruck eller what?
 
Det var länge sedan det skrevs något i denna tråden, så nu gör jag ett tappert försök att dra igång den igen:

En arbetskompis låtsasmammas syssling är släkt med Jockmocks Jocke!
 
Och jag är släkt med Gunnar Hedlund och Stålfarfar. Dessutom har jag suttit på bryggan vid Tidö slott och snackat skit med greve Lennart Bernadotte från Mainau.
 
Chasid skrev:
Det var länge sedan det skrevs något i denna tråden, så nu gör jag ett tappert försök att dra igång den igen:

Kul att du skulle dra upp den just idag, för just idag så såg jag återigen ingen mindre än *trumvirvel*

Mikael Good!!! Bärandes denna gång på en GR-D med sökare på om jag inte såg helt fel..

Jag börjar misstänka att du ofta går samma vägar vid lunchtid =) Nästa gång måste jag verkligen hälsa, men idag såg du så jäkla fokuserad ut på att gå eller något =)
 
laan skrev:
Kul att du skulle dra upp den just idag, för just idag så såg jag återigen ingen mindre än *trumvirvel*

Mikael Good!!! Bärandes denna gång på en GR-D med sökare på om jag inte såg helt fel..

Jag börjar misstänka att du ofta går samma vägar vid lunchtid =) Nästa gång måste jag verkligen hälsa, men idag såg du så jäkla fokuserad ut på att gå eller något =)
Wow! Det slår väl det mesta det eller? ;o)

Förresten så har jag suttit bredvid "Pippi Långstrump" på tåget... Inger Nilsson alltså. :eek:)))
 
Arne S skrev:
Ok, vi är på den nivån... :)

Jag har
1. Blivit bjuden på virre av Ingvar Oldsberg. Och självklart bjudit tebax.
2. Flugit SK 60 med Sven Melander
3. Dömt en tennismatch med Mats Wilander (ok, han var typ 12 år...)
4. Mött Janne Gunnarsson i tennis, 2 ggr. Förlorade båda...:(

Dessutom har min son trampat Sanna Nielsen på tårna när jag skulle plåta henne. :)

Jag har kört ut Sven Melander till SK60:an när jag gjorde lumpen, kanske du var med där arne?
 
1991 el 94 (valår) gick jag på toaletten på centralstattionen i stockholm ut kom en jättesöt tjej jag kände igen så jag sa Hej, Hon sken uppp och blev jätteglad....sedan började vi båda undra var vi sett varandra eller hur vi kände varandra...hon var helt övertygad om att vi kände varandra och jag blev mer och mer osäker på vem jag hejat på...efter några pinsamma minuter smiter jag in på toan och skäms som en hund för det blev så pinsamt när vi inte kunde komma på hur vi kände varandra...samtidigt som hon var säker på att känna mig på något sätt.

På kvällen är det en debatt på tv som löser gåtan, för min del...det var en representant för centerns ungdomsförbund ordförande?

Mvh

Martin
 
Som uppvärmning:
En kompis morsa fick en kram av Roger Moore i Sörbyparken på 60-talet.

Och en något bättre:
Min hustrus kompis var med på förlossningarna då Figos döttrar föddes.

Peter
 
Jag har fått en kommentar på en av mina bilder av Bengt Sändh...

Men Gomer vinner nog den här tävlingen med sin Bruce-Lassiehistoria.
Ni andra kan sluta skriva nu... ;-)
 
laan skrev:
Kul att du skulle dra upp den just idag, för just idag så såg jag återigen ingen mindre än *trumvirvel*

Mikael Good!!! Bärandes denna gång på en GR-D med sökare på om jag inte såg helt fel..

Jag börjar misstänka att du ofta går samma vägar vid lunchtid =) Nästa gång måste jag verkligen hälsa, men idag såg du så jäkla fokuserad ut på att gå eller något =)

Det var inte dåligt att se mig! Jag är ju tom lite känd från TV och tidningar. Även om jag skyr rampljuset och hellre står bakom kameran än framför så brukar jag hamna i rampljuset ändå... Jag blev filmad och var med i TV i Cumming i Kina i slutet av december 2004.

Men en Gatufotograf ska ju se men inte synas! Jag brukar vara rätt så fokuserad när jag gatufotar, ständigt på jakt efter nya ögonblick som jag är! Det var en GR-D som jag hade i handen, det är förövrigt min nya Dogmakamera som jag skrev om i min blogg idag.

Du får gärna ge dig till känna nästa gång jag promenerar förbi Högskolan.
Mvh//Chasid
 
ANNONS