Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Julkort som klipps ner

Produkter
(logga in för att koppla)

StarGate

Aktiv medlem
Har på flera siter laddat upp julkort (för inmontering i mallar) men råkat ut för att mallen klipper huvud/fötter.

Har en Canon PowerShot A95 så bildförhållandet = 4/3.

På flertalet siter går det inte att ändra/justera på bildförhållandet och på några som påstår sig ha ändrings/justeringsfunktion tycks denna vara ur funktion.

Något tips på något prisvettigt företag (som jag säkert missat) som har ovanstående och som funkar?

Har du testat crimson.se ?
Jag gjorde mina julkort där i fjol och jag har för mig att justeringsmöjligheterna var mycket stora. Många olika mallar med en eller flera bilder, steglös inzoomning mm mm

Ja, Crimson var en av de som jag testade tidigare. Men nu, när jag prövade på nytt, upptäckte jag av en händelse att man kunde zooma med scroll-hjulet. Därefter upptäckte jag de små menyknapparna i överkanten. Så nu tror jag att problemet är löst. Tack för att du fick mig att titta på Crimson igen...

Tja, det börjar ju bli dax och undan det som undan är (även om jag gärna sett fler och mer fantasifulla crimson-mallar att välja mellan)...

StarGate skrev:
Tja, det börjar ju bli dax och undan det som undan är (även om jag gärna sett fler och mer fantasifulla crimson-mallar att välja mellan)...
...och jag upptäckte nyss att Crimson bönhört mig och lagt upp nya mallar. Tackar, tackar...

ANNONS
Götaplatsens Foto