Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Justera in D300

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredde82

Aktiv medlem
Jag är på hugget att byta upp mig till en D300. Har läst att man ska kunna finjustera in upp till 20 olika objektiv till kameran, nån som vet mer om detta. Är det nåt man gör själv eller måste man skicka in både kamerahus och objektiv?

Jag är på hugget att byta upp mig till en D300. Har läst att man ska kunna finjustera in upp till 20 olika objektiv till kameran, nån som vet mer om detta. Är det nåt man gör själv eller måste man skicka in både kamerahus och objektiv?

Det du nämner är nå´t som användaren gör själv genom att testa vart focus sitter & sedan ev. flytta focus framåt eller bakåt via menyn i kameran, sedan sparar man & förhoppningsvis får man bättre resultat. Dock är det inte alla objektiv som kräver att huset justeras. Det är väl inte heller så användbart att använda med zoomar. De som skickar in hus/objektiv är de som inte får bukt med fokusproblem mha denna funktion. Skruvfokuserade objektiv lär vara svårare att "lyckas" med än AF-S. /// DP

ANNONS
Götaplatsens Foto