Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köp av systemkamera för max 5000:-

Produkter
(logga in för att koppla)

rezz

Aktiv medlem
Jag letar efter en sytemkamera för max 5000kr. Kollar mer och mer på begagnatmarknaden eftersom jag får mer för pengarna..

Har fotat en del med D40 med 18-55mm och känner inte att den "räcker till". Jag vill absolut ha en beagnad kamera med ett objektiv som går att zooma mer på. 55-200 eller liknande.

Var skall ja leta? Kollar blocket varje dag men hittar inget.. Någon här på sidan som vill sälja sin?

Vad saknar du? Vad är det som inte räcker till dem din D40?
Megapixlarna är en sak som ja kommer på så här direkt. Sedan vill jag kunna ta lite mer kort/sekund.

När det gäller objektivet så är 18-55 inte bra på "nått". Jag kommer ha mer glädje av ett 200 eftersom jag inte behöver stå nära objektet.

Du kör ju med Nikon men man kan ju alltid göra ett försök:

Säljer just nu min Sony a200 med kitobjektiv och Sigma 70-300/4-5.6 + lite andra accessoarer i denna annonsen!
Har en annan köpare på G för det utannonserade priset (4500:)!

En D200 begagnat kanske? Snabbare seriebildstagning, högre upplösning, riktigt fina färger.

ANNONS
Götaplatsens Foto