Annons

Köpa beg. 20D hos handlare. Vad skall jag kolla upp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Joa

Aktiv medlem
Har hittat en 20D som rent kosmetiskt ser mycket bra ut.
Det är ett hus som de vill ha 8000 för, men det finns nog lite prutmån.
De kan skicka in den för att kolla hur många gånger slutaren slagit igen utan extra kostnad.

Hur länge håller en slutare och vad är acceptabelt att den ligger på vid uppmätningen?
Kanske kan man anpassa budet efter hur många exponeringar som är gjorda!?

Vad mer kan man kolla?

Får man normalt sett någon kortare garantitid om den skulle haverera direkt?

Verkar priset rimligt?
Man får ju trots allt en ny för runt 9.800.
Begagnat verkar det inte helt lätt att få tag på.

Tacksam för snabbt svar då den säkert ryker inom kort om jag inte får tummen ur.

//Jocke

Kompletterar med en fråga till:

Hur är det med laddare. Eftersom det bara är ett hus så måste jag väl fixa en laddare eller kör man med samma typ av batteri som på en vanlig analog systemare?

Joa skrev:
Har hittat en 20D som rent kosmetiskt ser mycket bra ut.
Det är ett hus som de vill ha 8000 för, men det finns nog lite prutmån.
De kan skicka in den för att kolla hur många gånger slutaren slagit igen utan extra kostnad.

Hur länge håller en slutare och vad är acceptabelt att den ligger på vid uppmätningen?
Kanske kan man anpassa budet efter hur många exponeringar som är gjorda!?

Vad mer kan man kolla?

Får man normalt sett någon kortare garantitid om den skulle haverera direkt?

Verkar priset rimligt?
Man får ju trots allt en ny för runt 9.800.
Begagnat verkar det inte helt lätt att få tag på.

Tacksam för snabbt svar då den säkert ryker inom kort om jag inte får tummen ur.

//Jocke

Köp en ny från tyskland för ca: 9200kr ink. frakt istället...

Tja, det är ju ett alternativ. Skall kolla lite på det.
Vilken webshop är det?
Tror dock jag kan få ner den till 7000.

Senast ändrad:
Ska du ändå köpa den begagnade så sades det att kameran skulle palla 100 000 exponeringar. - Tills 30D kom, då det plötsligt va den nya som klarade 100 000 exp. 20D klarar nu för tiden 30000 exponeringar enligt Canon, snacka med dom på Elmia om detta.
Men 7000:- lät vettigt tycker jag.

Hur många exponeringar är det vettigt att den inte skall ha överstigit för att betala det dom vill ha?

Svårt att säga faktiskt, jag är inte så insatt i det faktisjkt, men en ny slutare kostar ju runt 3000:-, har den gått väldigt många så kan det ju va värt att pruta ner han eftersom du då eventuellt behöver en ny slutare till kameran.framöver. Men men, jag är inte rätt person att yttra mig, inget kunnig inom det området så.

ANNONS
Götaplatsens Foto