Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Köpa beg Canon 500/4.5 L USM Autofocus 500mm F4 lins
- Trådstartare sm4ive
- Start datum
sm4ive
Medlem
Så lite som möjligt. Så gamla objektiv kan vara väldigt svårt att få reparerade om de går sönder. Canon tillhandahåller inte reservdelar på gamla objektiv.
Hej
Jo det vill man ju alltid men var ligger rimlig nivå? om tittar på vad IS modellen.
kostar så pratar vi ju 50-70 tusen beg Nya runt 92 tusen
Så skall man gissa ? 20-30 tusen för ett utan IS
Mvh Lasse
Daniel Papic
Aktiv medlem
Om du jämför med IS så bör du nog åxå ta i beräkning att den äldre då har ett halvt steg sämre ljusstyrka. Sen har du en åldersskillnad på 20 år kanske & det faktumet att den verkar bli svår att få service på. Skulle dock tro att en väl fungerande levererar mkt fina bilder. På eBay verkar de ligga ung. som du gissar på. Själv skulle jag ge max 20. Jag är dock inte skraj för "gamla" objektiv personligen.
sm4ive
Medlem
Om du jämför med IS så bör du nog åxå ta i beräkning att den äldre då har ett halvt steg sämre ljusstyrka. Sen har du en åldersskillnad på 20 år kanske & det faktumet att den verkar bli svår att få service på. Skulle dock tro att en väl fungerande levererar mkt fina bilder. På eBay verkar de ligga ung. som du gissar på. Själv skulle jag ge max 20. Jag är dock inte skraj för "gamla" objektiv personligen.
Tack för infon. jag får ta mig en funderare
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
1/3-dels steg ljussvagare faktiskt, inte så mycket.
sm4ive
Medlem
Hej,
Jag tycker priset snarare bör ligga mellan 10-15 tusen.
Mycket gammal optik.Skicket spelar naturligtvis in men ....
Det finns en del priser på liknande optik på auktioner bland annat lP-foto.
Ok det verkar mer rimligt, tittar man på Ebay så begär man ca 25-28 tusen och det kan ju vara lurigt med gammal optik.
Tack för info jag kollar vidare
/Lasse