Annons

Köpa beg?

Produkter
(logga in för att koppla)

chilone

Avslutat medlemskap
Någon som vet några bra sidor förutom blocket att köpa beg. fotoutrustning på? Och har ni några tips på vad man ska tänka på vid objektivköp o.s.v.

/Martin

Tradera har en del bra också, men tyvärr är 75% av objekten där skräp och eller överprisade, men det betyder också att det finns många bra objekt, bara lite mer jobb att hitta dem.

Jag tycker Fotosidans är bra för att köpa begagnat, köpte min Canon 5D via Fotosidan. Det som är bra med Fotosidan att man kan ta reda på lite mer om säljaren, t ex hur länge säljaren har varit medlem och hur aktiv säljaren är, t ex lägga upp bilder eller aktiv med inlägg på forum. Själv drar jag mig för att köpa från en som precis gått med och inte har varken bilder eller varit aktiv på annat sätt, men det är jag. Inget som säger att nya medlemmar skulle vara oärliga.

Samma sak gäller om man säljer något och blir kontaktad av en medlem på Fotosidan.

/Gunnar

Jag köpte nyss en 30D på Blocket, men då såg jag till att bra söka på säljare som bodde i närheten så jag kunde sköta affären öga mot öga. Jag skulle aldrig köpa något som jag inte hållt i handen men om säljaren verkar seriös kan man ju använda internetgiro eller liknande och komma överrens om att det inte blir några pengar om inte beskrivningen stämmer.

ANNONS
Götaplatsens Foto