Annons

Köpa begagnad analog EOS

Produkter
(logga in för att koppla)

Mats Findell

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en begagnad analog EOS-kamera. Anledningen är att bilder på negativ kommer att finnas kvar för efterlevande. Jag misstänker att den dagen jag dör så finns risken att mina digitala bilder försvinner. Lite makabert att tänka på sin död, men vafan...

Har tittat på en EOS 600 tex. Min fråga är passar mina moderna objektiv på en gammal analogkamera ur EOS-serien? Jag har ett EF objektiv och resten EF-S objektiv. Finns det någon analog EOS-kamera som kan rekommenderas?

Funderar på att köpa en begagnad analog EOS-kamera. Anledningen är att bilder på negativ kommer att finnas kvar för efterlevande. Jag misstänker att den dagen jag dör så finns risken att mina digitala bilder försvinner. Lite makabert att tänka på sin död, men vafan...

Har tittat på en EOS 600 tex. Min fråga är passar mina moderna objektiv på en gammal analogkamera ur EOS-serien? Jag har ett EF objektiv och resten EF-S objektiv. Finns det någon analog EOS-kamera som kan rekommenderas?

Ser att du bor i Dalarna. Jag har ett EOS 650-hus som jag inte använder. Det är välskött. Du får köpa det för symboliska 300 kronor om du hämtar det i Falun.

EOS 650 är en erkänt bra kamera från Canon (kolla ex. recensionerna här på Fotosidan) och den var en trotjänare fram till att jag övergick till digitalt fotande.

Senast ändrad:
Jag har Canons sista analoga mellanklassmodell, EOS 33V, den är väl ca fem år gammal. Tror inte du skall betala mer än ca femhundra eller något sånt för en sådan. EOS 600 de 20 år gamla modellerna är nog inte värda något, förutom bruksvärdet förstås, som är otroligt mkt högre. Problemet är att hitta en köpare.

Jag hade satsat på en EOS-3 el. EOS-1n(v). Dom tål det mesta och är riktigt bra byggda. Har själv en EOS-1V och den är klockren. Har tidigare haft EOS-5 och EOS-3.

Jag har också en EOS 3 och en EOS 5, EOS 3 rekomenderas starkt - det är en förbannat bra kamera för kaffepengar idag - tyvärr är min skadad i hotshoe så man får fota utan blixt, trist, men sådan händer på gammla hus...

Har en EOS 100

Jag har faktiskt funderat på att ta upp min gamla beprövade EOS 100 som jag har i lådan och börja att fotografera med den igen men jag kom fram till att jag tycker att det är för besvärligt med att hantera alla negativ. Kan tänka mig att sälja den om du är intresserad.

Jens

ANNONS