Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa från usa

Produkter
(logga in för att koppla)

sunderlux

Aktiv medlem
Jag funderar på att skicka efter en smartdisk flashtrax från mydigitaldiscount.com. men jag undrar hur det fungerar att köpa en elektrisk pryl från usa. så vitt jag vet så har de 60hz i väggen medan vi har 50hz här. kan det ta skada när man laddar batterierna?

niklas

Kolla in http://zebramedia.biz

Ett svenska(?) företag som verkar erbjuda liknande prylar till, enligt svensk standard, bra priser. 4500:- för en 30 GB Flashtrax mot ca. 3500:- från USA. Tänk då på att det tillkommer moms + tull när den kommer in i Sverige. Plus att det inte är säkert att laddaren funkar utan adapter 110 till 220V, detta brukar dock inte vara något problem.
Men sen så har du ju ingen garanti heller....om du inte vill skicka tillbaka den över Atlanten förstås.
Jag funderar på att köpa en 40 GB X-Drive II själv.

DaMoose skrev:
Kolla in http://zebramedia.biz

Ett svenska(?) företag som verkar erbjuda liknande prylar till, enligt svensk standard, bra priser. 4500:- för en 30 GB Flashtrax mot ca. 3500:- från USA. Tänk då på att det tillkommer moms + tull när den kommer in i Sverige. Plus att det inte är säkert att laddaren funkar utan adapter 110 till 220V, detta brukar dock inte vara något problem.
Men sen så har du ju ingen garanti heller....om du inte vill skicka tillbaka den över Atlanten förstås.
Jag funderar på att köpa en 40 GB X-Drive II själv.

Har handlat från Zebramedia. Grejorna skickas från Nyköping...eller missförstod jag inlägget?

Jo, sidan var på pricken lik faktiskt.

Förmodligen så har de något samarbete.

Det blir att köpa en packe batterier till Canon 300D där också. 167:-/st är ju ganska ok pris, drygt 200:- för högkapacitet.

Zebramedia

Funkar tokbra med zebramedia,otroligt snabba leveranser, alltid dagen efter beställning.
För övrigt funkar batterierna till Canon mkt bra.

// Håkan

De till Nikon också! <- Påstående/Konstaterande
De till Nikon också? <- Fråga

Om du läser mitt inlägg så ser du att jag inte frågade utan påstod att de funkade bra :) För de gör de...

ANNONS
Götaplatsens Foto